Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hejsan. Är det normalt att hästar ligger ner i sin box när de kommit in från hagen? :confused: Tack på förhand // Sommmaren
Svar
6
· Visningar
2 611
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Om hästen är besvärlig att sko, klippa eller liknande och man ger lugnande, hur medveten är hästen då? Kan den på den vägen vänja sig...
2
Svar
23
· Visningar
2 958
H
Hästvård Hästen har återkommande strålröta, mest på hans "akilles häl" (ena bakhoven). i samma veva som jag trodde jag fått bukt på de står han...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Havregryn
·
H
Foder & Strö Hur kana ma säga säkert att de är mkt kalk i grovfodret utan en analys, hamnade på sen när "de är så mkt kalk i grovfodret/marken" ...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Tuvisen
·
H
Hästvård Min 1 1/2 åriga islandshästhingst har ennu inte heller tappat sin andra testickel, veterinäern var här och kolla upp det och hon sa att...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: hillevie
·
Foder & Strö christina planck skriver ju att om man har proteinrikt vallfoder kan man överskrida intaget av smältbart rp utan att det negativt...
Svar
19
· Visningar
1 260
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Nu har även min andra islänning utvecklat fång och jag har kommit fram till att hösilaget måste vara boven i dramat. Hittar inget...
Svar
10
· Visningar
1 258
Foder & Strö Några tips på hur jag ska kunna öka tuggtiden för en häst som inte ens äter sitt hösilage om man blandar i för mycket halm? Jag vill ju...
Svar
8
· Visningar
2 150
Senast: Welsh
·
Hästvård Jag har varit borta i 2 timmar, när jag kommer tillbaka så går min fånghäst och äter FRUSET GRÄS . Han har rymt från sin fånghage ...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 847
Senast: Hambo
·
U
Foder & Strö Hej vi ger våra hästar linfrökaka, för magen men även för proteinet. Läste nyligen att proteinet skulle vara lågvärdigt och svårt...
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Natasja
·
Hästvård lyssande på radion ett reportage med vetrinärer. de hade en häst som fått kolik känning, då skulle de bla ge b-vitamin. är b-vitamin...
Svar
4
· Visningar
2 340
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vet inte om tråden hamnar rätt. Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. :) Men jag har läst nu i flera trådar på slutet...
2
Svar
31
· Visningar
2 684
Senast: Qbaby
·
Hästvård hade för två månader vet hemma och tog prover på min gamla valack då han hade ett ödem under buken samt drack mer.Vet trodde det var...
Svar
19
· Visningar
4 164
Senast: Skogstroll
·
N
Hästvård Hej, jag har en korsning fullblod och något mer ( kan inte exakt har henne som foderhäst) och hon är väldigt mager. Man kan känna...
2
Svar
34
· Visningar
3 804
Senast: DonnaBella
·
Foder & Strö Jag har noterat att en häst i stallet äter spån? Boxströ = sågspån alltså... någon som har någon uppfattning om varför hon gör så...
2
Svar
24
· Visningar
5 070
Senast: Rouise
·
E
Hästvård Jag har ett sto på 1 år i mars. När hon kom hem till mig i september rann det grönt snor ur ena näsborrden vetrinären kom ut och lyssna...
Svar
6
· Visningar
4 764
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hörde i veckan att betfor torkas med hjälp av avgaser/rök från någon form av maskiner/skorstenar. Enligt ryktet är detta en vedetagen...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Ljulius
·
Hästvård Jag har tänkt att prova ge min 4 åring bakjäst eftersom han ofta är lite lös i magen. Nu undrar jag följande: Hur mycket skall man ge...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 752
Senast: Ylva86
·
E
Hästvård Om en häst har överbätt, vad ska man tänka på,:) och vad kan hästen få problem med ?
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej, Vi pratade i stallet om vad försäkringen täcker när det gäller att åka till klinik. Jag ska iofs ringa mitt bolag och fråga...
Svar
2
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar