Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Har lite samma problem. Min häst är inte riktigt så tunn, har fått upp honom betydligt i vikt sen förra vintern. Höanalys är på väg och så fort den kommit så ska en riktig (!) foderstat räknas ut.
Vad jag funderar på är, att under sommaren är han hur fin som helst och är precis lagom kraftig.
Däremot nu under vintern, så tappar han i vikt och blir dessutom bukig. Då är min tanke, att det måste finnas nåt i gräset som foderstaten nu saknar. Proteinet?
Han får ca. 6 kg hösligae, ett mått fibergi bas och linfrö + ett halvt mått müsli för äldre hästar (Eggersman tror jag?)
Foderstaten ska ändra så snart sommöjligt, undrar bara om nån vill vara snäll att ge mig en hint om vad det kan vara som saknas?
Tack på förhand!
Förlåt alla. Såg att jag skrivit fel... Hon äter 2kg av korn och fibergi per dag.
Men höet kan jag inte höja. Hennes ägare gav henne bara 10 kg hösilage per dag och redan då blav hon lös i magen. Men nu efter 3 v ser jag redan en enorm skillnad. Så killen på tre hästar hade helt rätt.