Hur medveten är hästen vid lugnande?

Sv: Hur medveten är hästen vid lugnande?

Personligen använder jag inte längre pleg till hästar. Kan jag inte göra en sak utan lugnande anser jag inte att jag kan göra det med rimlig säkerhet med pleg.
Har inte sökt licens på vetranquil.
PL

Håller helt med dig. Behöver man verkligen ha hästen lugn så duger inte pleg och annars låter man bli att ge den något alls.

Enligt inlägg 17 är det klippning :)

Jag kommer def ringa o prata med vet, men det är inte aktuellt detta året så jag frågar här bara av nyfikenhet. Det verkar vanligare än jag trodde att ge lugnande vid klippning när jag hört runt lite och då verkade dessutom plegg vanligast.

Personligen hade jag gärna lämnat hästen på klinik och fått den klippt där med vet närvarande, jag har alldeles för lite kunskap om lugnande för att vilja testa det själv ens på vets inrådan.

Använde domosedan om jag inte minns fel.

Se Katinkas 2 beskrivning till varför jag inte gett min häst pleg.
I mitt fall gällde det ju skoning och utan att droga henne hade det tagit betydligt längre tid att få henne att acceptera att bli skodd bak.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 920
Senast: Raja
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 334
Senast: Madick
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 715
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Autistisk bror
  • Spännande och intressanta hus till salu, del 2