Stallbandage

Sv: Stallbandage

Ja, det var tydligen ingen som köpte dem längre nu när BoT har blivit så populärt. Tyvärr var det sista paret ;)

Finns inte såna här paddar lite varstans? Alltså som stallbandage med kardborre så att man inte behöver linda. Eller är det varianten med "innerfickor" du talar om?

Jo de finns säkert i vilken ridsportbutik som helst. :) Just dessa har fickor inuti, från Eskadron. Annars har ju Hööks neoprenskydd som går ner över kotan med paddar till, som dessutom är avtagbara så man kan tvätta dem.

lindar alltid med padd, lindar stallbandage lika hårt som om jag skulle rida (ej elastiska lindor såklart!), lindar varken hårt lr löst, men man vill ju ändå att det ska sitta kvar nästa dag ;) Har aldrig på liniment lr liknande under om jag ska linda! Använder det knappt ändå så...

Jo de finns säkert i vilken ridsportbutik som helst. :) Just dessa har fickor inuti, från Eskadron. Annars har ju Hööks neoprenskydd som går ner över kotan med paddar till, som dessutom är avtagbara så man kan tvätta dem.

Hmm... Har ett par stallbandage från eskadron som jag beställde från Calevo.de för fyra-fem år sedan (de har svensk översättning nu sist jag var inne och kollade, och har massor av Eskadrons grejor. Frakten blev inte mer än om jag skulle beställa från t.ex. Hööks...:)). Undrar om det är de du talar om? Jag har inte använt de nu sedan jag börjat med B o T, men om man kan kombinera dessa två och slippa linda så vore det ju toppen:)!

Mina är mörkblå med frotte på insidan med "luftpaneler". Hur såg dina ut mer exakt? Ska kolla mer på mina också när jag går upp till stallet ikväll:)

Precis. Det är nämligen vad jag har använt nu, har ju inget annat :(

Jag föreslår att du köper ett par fleecelindor eller lånar av någon tills dess att du kan köpa. Jag skulle inte våga linda med elastiska som stallbandage, sedan är det som sagt inte speciellt värmande och det är ju vad man vill åt, iaf jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er! Idag när jag kom till stallet var hästen varm och svullen i kotan på ena bak, det fick bli att hänga tillbaka sadeln och ge...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Linnpan
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 398
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 803
Senast: höstmåne
·
R
Hästvård Jag har lärt mig att man ska ha höga paddar när man lindar med stallbandage, så man kommer över kotan, osv. Dessutom sticker en bit av...
Svar
3
· Visningar
2 101
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka