Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Kanske lite onödig fråga men ändå kan inte sluta tänka på det. Vad skulle hända om man tvättade en stickhårig häst med skimmel...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Camisado
·
N
Hästvård Ha lite is i magen eller ringa vet? Min tävlingshäst drog igenom tråden i förgår, för att komma till stona. Och de är väldigt knögligt...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Nikki
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om det? Min lilla islandspålla som går på lösdrift med sitt föl 10 mil från mig, har drabbats av det...
Svar
3
· Visningar
1 818
Senast: pemi
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp i vikt, är ett 5 årigt fullblod, har gått på banan tills för ca 6 månader sen och vi har haft henne ca 1 ½ månad...
Svar
17
· Visningar
4 186
K
Hästvård Min älsakde unghäst gick bort i kolik i tisdgas! De öppnade honom men mycket av tarmarna var skadat, och ja ville inte att han skulle...
2
Svar
30
· Visningar
3 794
B
Foder & Strö Jaa, vad är det bästa ? till en unghäst som börjar tappa hull, fast han får så mkt hö att han inte äter upp allt ? och jag har provat ge...
Svar
16
· Visningar
1 623
S
Foder & Strö VAd är skonsammast mot magen: betfor eller havre?
Svar
8
· Visningar
1 182
Foder & Strö Vägde maten igår och såg då att 1dl kornkross väger 10g och 1dl betfor(torr) väger 20g. Nån som vet om det stämmer ? Skulle ha gissat...
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: Tuvisen
·
J
Foder & Strö JAg har försökt allt, tror jag. Hon har alltid ätit lite snålt med mat. HAr inte fått i henne mer än 10 kg hösilage, (hög ts). Hon...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: Jaba
·
A
Hästvård Är det någon speciell skillnad på torvströ man köper i affär eller hos en bonde? Priset naturligtvis men kvalitetsmässigt? Jag ringde...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: afsana
·
C
Foder & Strö Ni som ger era hästar biotin varför ger ni det? Och vad föredrar ni biotin i pulver eller flytande form?
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: kirrekorv
·
C
Hästvård Läste lite om ringorm, hur ser det ut på häst ? runda skorviga/torra fläckar under pälsen, och pälsen går att dra bort , eller ??? Och...
Svar
10
· Visningar
3 219
Senast: TantEster
·
Foder & Strö På annan plats på nätet stötte jag idag på ett för mig helt nytt påstående, nämligen att vanliga mineraler skulle kunna orsaka sandkolik...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: Tveket
·
J
Foder & Strö Min pålla tål inte havre det stiger henne åt huvudet och hon blir nästintill omöjlig att rida. Nu är det så att hon står på havrehalm...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Har nyss fått hem 20 nya hösilagebalar. Samma producent som vi har köpt av sen i höstas. De tidigare har varit kanon - fått kassera en...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Tussemaja
·
S
Hästvård Har hittat en häst som stämmer överens men alla mina krav. Problemet är bara att han har just hovbroskförbening. Han är 9 år och...
2
Svar
33
· Visningar
5 299
Å
Hästvård Två av häastarna i stallet äter hästbajs, mineraler får dom men behöver dom någon extra vitamin? har börjat med foderkalk (b-vitaminer)...
Svar
6
· Visningar
4 630
Senast: ÅsaS
·
R
Hästvård Någon som vet något om detta? Behandling? Finns det i olika former? Det är tydligen en variant av det som på människa kallas...
Svar
8
· Visningar
2 370
Senast: HelenaHandberg
·
T
Hästvård En kompis sa idag att det blivit förbud mot att ha hästar i spilta fr.o.m års skiftet. Nu har jag varit inne och letat på...
Svar
6
· Visningar
1 112
L
Hästvård Tog in ponnyn igår och gjorde han redo. Och åkte sen med han och min stora till ridhuset. Väl där tog tjejen som skulle rida honom in...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Lindis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka