Ömfotad som 17

Sv: Ömfotad som 17

Det finns inga AANHCP´s i S- vad jag vet.

De svenska SANHCP verkar köpa det där som OL säljer- verka ner så mkt som det går o sen kantraspa hårt- den går på sulan. Halt på alla 4.
Synd att ingen seriös kunnig människa tog sig an metoden- för om den utförs rätt kan den funka- beroende av vilken miljö hästen lever i.
Om man nästan bara rider i ridhus kan det funka.
Din hästs hovkvalité kan du förbättra avsevärt- utan barfota.

Nej. Jag skulle be hovis testa att verka den för barfota- lämna slitmån o sko den i perioder när det behövs.

Senast ändrad:

Kan inte häst-Sverige försöka att vara lite mer öppna för nytänkande människor som kanske försöker se bortom den traditionella hästhållningen.

Jo, men de som anser att det är OK att hästen har ont i månader och år för att bli bra har häst-Sverige lite svårt att ta till sig. Tack och lov...

Och varför skulle en fiskforskare som hittat på ett eget system vara mer trovärdig än kärnan av den svenska hovslagarkåren?

Om din häst har bra horn bak och dåligt horn fram så är det väl knappast fel på verkningen? Då skulle ju bak också vara dåliga. Du kan väl ha en vanlig hovslagare och använda barfotaboots i stället för skor?

Min häst är sjukt ömfotad, tillomed i ridhuset ömmar han och vågar inte ta ut steget. Ser ut som om han är halt på alla fyra, självklart ska han skos så fort han kommer hem (är på inridning) dvs nästa vecka men är detta normalt? Att dom har så pass ont även på mjukare underlag, är visserligen inget jättemjukt underlag i ridhuset men ändå. Behöver bara få höra om jag är nojjig i onödan :angel:

Jag varnar för fång. Precis dom symptomen hade min häst, nu står hon med fång och medicinering.. :/ Om det inte funkar med skoning så rekommenderar jag att kolla upp det, men om det är fång så märker väl hovslagaren det såklart!

Hovisen kommer på måndag och som jag tidigare har skrivit så är det en ren självklarhet att kolla upp honom om han inte blir bättre

Mustangernas hovar verkas inte alls. Och dessutom rids dom inte. Dom lever inte som våra hästar över huvudtaget. Så att efterlikna deras hovar är ur-dumt.

Skulle aldrig låta en människa som stödjer en metod som tycker att det är ok att hästen går och har skitont i ett år. Aldrig.

Liknande trådar

Övr. Hund Gaaah!!!! Blir galen (inombords) på min unghund (hane, 7 mån) ibland. Bor mitt i stan så måste alltid koppla och gå promenad när han ska...
Svar
10
· Visningar
7 252
Senast: cewe
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 331
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg, men ska försöka göra det så kort som möjligt. Jag har blivit fodervärd åt en äldre varmblodig travare...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Karre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka