Krubbitande häst

Sv: Krubbitande häst

Varför måste du bli av med det då? det är inte skadligt för hästen, och sätter du på rem blir det mest stressande för att den inte kan utföra det beteende den känner sig motiverad att göra. Gör kanterna mjukare (gallernater, krubba) så tänderna inte tra skada, och se till att hästen har annat att göra om den vill (ex hö). Men varför måste man bli av med bitandet?

Sv: Krubbitande häst

Hon har naturligtvis fri tillgång till hö och vatten samt går ute i stor hage med hästkompis 05.30-1930...
Hon är bättre nu än när hon kom i alla fall..då både krubbet hon och tryckte in röven i ett hörn i boxen och sparkade bakut hela tiden..ganska knepigt..
Jag tror andå jag struntar i rem..mager är hon definitivt inte och äter gör hon.

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 321
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Jag har en nederländsk import (d-ponny, hälften connemara) som har varit i Sverige i ungefär ett år. Vi har haft henne sedan...
Svar
19
· Visningar
1 447
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur