Hästskada

Sv: Hästskada

Vad skönt att hon fått komma hem och att det ser ut att bli bra!
Min lilla tjej är inget bättre än, utan står kvar på Strömsholm... :cry:

Åååh :( Hur ser det ut just nu då?
massor med medlidande kramar ! .. :(

Jag vet inte, deppar snart ihop:cry: Hon fick ju en spark för ganska länge sen som inte upptäcktes förrän hon var så halt att hon inte kunde gå. Vi körde till Strömsholm den 17:e december och röntgade. Ingen spricka i benet, men själva benet hade dött till viss del. Prognosen såg bra ut enl. vetrinären. Hon har sen fått stå i Stallarholmen i väntan på operationstid, och fick tid 30:e december. Då visade det sig att infektionen är så kraftig, trots antibiotika, att det inte går att operera. Nu får hon bredspectra pencillin, som sägs kunna slå ut det mesta.
Hon har jätteont, äter dåligt och ligger mycket. Lilla fölet som är 5,5 månad är med henne och busar i boxen...

Men gud :( jag förstår att du inte är på topp humör.. Jag själv bröt ju ihop för tovas ben. Och du har ju fått vänta länge nu. Hon är nog glad över att fölet är med henne och är busig och pigg :) Jag hoppas hoppas hoppas att hon blir bra snart och att du får hem din pärla igen :(

Hon opererades igår. Om man får bukt med bakterierna i benet så kommer hon bli helt återställd, fast det kommer att ta sin tid. Hoppas bara att antibiotikan tar död på ELAKA baselusker...
Ska hämta henne på måndag och sen ska hon tillbaka efter 14 dagar och ta bort stygnen och ett sk antibiotikaband som sitter inne i benet och avger antibiotika direkt mot benet (där det numera är ett hål).:eek:

Jag hoppas verkligen att det blir bra, vill inte tänka nåt annat!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025