Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Efter att ha pysslat en hel del med foderstater hit och dit de senaste veckorna så har det även resulterat i en hel massa frågor, och...
Svar
10
· Visningar
2 264
Senast: Em_E_liE
·
Hästvård Kusens hagkompis (valack) kliar sig och kliar sig.... I hagen står en del vissna tistlar och gråbo och lite annat ogräs. Som ganska...
Svar
3
· Visningar
2 301
Senast: Kusebuse
·
Hästvård och veterinären går bet.... Vad kan det vara? Lillhingsten 7,5 mån har sedan 3 dgr haft en pung i storlek som en tennisboll och i...
2
Svar
29
· Visningar
6 679
Senast: Quinn
·
Hästvård Efter vissa problem åkte jag in med mitt sto till klink för en ordentlig undersökning där kissing spines konstaterades via röntgen, i...
Svar
18
· Visningar
2 074
Senast: SeagirlM
·
M
Hästvård Hej, någon som kan hjälpa mig ? min häst fick massage och laserbehandling i fredags, och hon ahr varit bra i sin rygg men nu i kväll...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: Mazuqvikama
·
Hästvård min häst är nu lindad nattetid och under dagen när han är ute i hagen eftersom den är så knögglig när leran har stelnat, har tyvärr inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 586
Senast: Aviatrice93
·
H
Hästvård Min 3-åriga tös har nu helt plötsligt fått 6-7 stycken väldigt små "vårtor"? Dom sitter fram på mulen och är små och knallvita. Dom...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Funderar på att ge koltabletter till kusen då hans mage verkligen är kass just nu. Han har alltid dålig mage under vintern men nu rinner...
2
Svar
22
· Visningar
5 365
Foder & Strö kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu? så, ni som använder krafft...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Emuliiaa
·
A
Foder & Strö Ja vad tycker ni om dettahö? Torrsubstans 84 Smältbart råprot. 27 Energi 7,6 Kalcium 1,9 Fosfor 1,3 Magnesium 0,7 Kalium 13,9...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: heidi maria
·
Hästvård Ska göra eget koksalt och har grovt medelhavssalt och vanligt salt med jod. Vilket är bäst till koksaltlösning? och gäller samma...
Svar
3
· Visningar
1 794
Senast: Elina8
·
A
Hästvård Min häst lyfter sitt ena bakben precis som om hon hade tuppspatt. Detta visar sig nästan bara när man sitter på och precis i början av...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Team All Star
·
C
Hästvård :laugh:Jag köpte en Irländare för en månad sedan och han har endast bott i sverige i fyra månader... Vi har fått ett problem, han vill...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Clara_94
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod på 4 år. Han har pga skada fått stå inne i fem veckor, endast med ett avbrott för en veckas hagvistelse. Han har...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: cactuspower
·
Hästvård Min häst är skodd med vanliga skor, sulor och fyra broddar i varje sko. Broddarna sitter ju i armarna och sedan två rätt tätt i tån...
Svar
10
· Visningar
1 875
Senast: Petunia
·
Hästvård satt och funderade hur jag skulle göra med mitt islandssto i sommar..ang eksem osv... hon har inte eksem men vill gärna inte heller att...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: sandystar
·
F
Foder & Strö Hej, Kommer inom kort flytta till ett nytt stall, och det som ingår i foderväg där är hösilage samt fibergi. Sen får man själv...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö Har skrivit tidigare om att jag är novis på detta med foder och foderstater... Är nyfiken på om mitt hösilage är bra/dåligt. Har sökt...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Tänkte höra med er som tex varit hästskötare eller kanske äger högt tävlande islandshästar. hur ser deras foderstater ut? tex vad ger...
2
Svar
30
· Visningar
3 377
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en svårfödd madam, som för tillfället är i bra hull. Anledningen till att jag skriver här, är för att nu har jag ÅTERIGEN försökt...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: Snerpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025