Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
till mig? jag har inte ifrågasatt invänjningstiden
ja det var ju lite det jag undrarde över.
VARFÖR har ni era hästar konstant lindade dygnet runt i princip. anledningen??
skydd kan jag förstå till viss del om hästen har överben eller stryker sig även i hagen,men kompakta lindor och BoT förstår jag inte
ja det var ju lite det jag undrarde över.
VARFÖR har ni era hästar konstant lindade dygnet runt i princip. anledningen??
skydd kan jag förstå till viss del om hästen har överben eller stryker sig även i hagen,men kompakta lindor och BoT förstår jag inte
Ni gör som ni vill det var bara en fråga?
måste du ta åt dig så mycke
står dock på agrias hemsida att man ska vara försiktig med att linda hästens ben om det inte finns ett vettig skäl.
Men av nyfikenhet samt intresse av att lära mig saker så undrar jag om man ska ha vanliga stallbandage under "viloperioden" från BoT, eller om man ska varva varannan dag? Om man nu har en orsak till indadet och användingen av BoT, så borde ju tre veckor vara en lång period av uppehåll i behandlingen? Om man tex har en häst som sväller i benen eller har stela leder och behöver värme, så borde den ju behöva det även under dessa tre veckor - därav min fråga: Vad gör man under tiden?
Tog jag åt mej? Gjorde jag inte men okej.
Med tanke på ditt inlägg så lät det som om det va viktigt att veta, att det måste finnas någon anledning osv.
Jag tycker det är ganska så självklart att ägaren till hästen lindar för antingen säkerhets skull i förebyggande syfte eller så behöver den de pga blodcirkulation eller liknande.
Tror att agria menar att man inte ska linda med tanke på skaderisken som finns om man lindar fel, då kan det bli rejäla skador. Och att då linda i onödan och ta den risken avråder dom nog från.
Har väldigt svårt att tänka mej att det annars skulle vara farligt för benen att ha vanliga stallbandage på sej. Ökar ju bara värmen lite. Det här med att dom skulle bli beroende av lindor har jag också svårt att tro.
Vart någonstans på agria står det att det är av den anledningen att det stänger in benen och att just de inte är bra? Jag hittar inte de någonstans iallafall.Och det var inte det agria menade utan att du stänger ju in benen dygnet runt utan en andledning
På vilket sätt skulle handlederna ta stryk av att ha på sej det? Vilka skador ger det?okej vi säger att jag lindar mina handleder, har det dyngnet runt i 4 veckor tror du då inte att mina handleder skulle ta stryk av det?