hur länge kan man ha på BoT?

Sv: hur länge kan man ha på BoT?

Jag har en häst som jag imorse upptäckte en ev. hälta. När jag tog ut henne till hagen verkade hon beslasta frambenen olika mkt. Sedan när hon travade iväg i hagen tycktes jag se att hon nickade. Skulle man kunna använda BoT för att påskynda läkningen om hon står en period tills hon frisknar?

Jag lindade henne med BoT i hagen en stund idag och ska väl fortsätta med den ett tag nu få se om det blir någon skillnad. Hon blev iaf gallfri:D

hej
nä du har uppehåll i en vecka.
jag hade en häst som var halt en gång när jag tog in den ifrån hagen,satt på bot kardborrskydd i nårgra dagar sen var det borta.

När hästarna är invanda ska man ju använda BoT längre stunder för effekten,men med uppehåll sedan.
Min har både täcket & paddarna dygnet runt just nu, pga kyla och knölig hage, som lite extra stöd. Pga lösdrift. Lindar om en gång om dagen. Ska göra uppehåll sen. Sommartid använder vi inte BoT alls ofta, men en hel del på vintern. Enda nackdelen är att täcket glider bak, bli lite skav.
Har själv BoT på mig varje dag i stallet och sover i det.

BoT ska nog inte användas till allt, nya skador eller en vrickning kan ju istället behöva kylas ner.

Men borde inte det vara om benet är svullet, det är inte det. Inte heller varmt, varken på benet eller på hoven...:confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Hazel
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka