Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja som rubruken lyder, vilken är den bästa lucernsorten? :) Ska vara i pelletsform och gärna finnas på Granngården :)
Svar
17
· Visningar
1 648
Senast: korneva
·
Hästvård Upptäckte ikväll en massa förhårdnader på min ena hästs ben. Hård ihoptorkad hud som släpper tillsammans med massa päls. Skorvigt...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Geronimo
·
Hästvård Ni som har guldskor på era hästar nu på vintern: Varför har ni valt att ha det? Har ni blivit rekommenderade av er hovslagare, eller hur...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 370
Senast: Lazio
·
Hästvård Efter en skada i stallet har fick vi göra ett förband. Hovslagaren hjälpte till och vi plockade fram allt från stallapoteket som kunde...
Svar
9
· Visningar
3 647
Senast: Camigween
·
Foder & Strö Jag tänkte höra med er om ni vet om någon som använder sig av växtskåp för att odla fram "himgräs" eller vad det nu heter. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Fille
·
F
Hästvård jag vet inte om tråden ligger rätt, annars får någon vänlig själ flytta den :) Iallafall. Min häst på snart 18 år fick för nästan exakt...
Svar
6
· Visningar
2 986
Senast: Insanity
·
Hästvård Japp, nu ska lillkillen åka in till klinik om några dagar och jag har redan börjat fundera på resan. Mitt förnuft säger mig att han...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Kirre
·
H
Hästvård HUR ofta hostar en bronkithäst? När räknas det som om den har bronkit och inte bara "dammhosta"? När går gränsen för att sätta en...
2
Svar
35
· Visningar
16 734
Senast: Tresor
·
Foder & Strö Någon som provat Mustangs Musli Fiber Orginal????Eller Mustangs foder överhuvudtaget ,är det bra ??:confused:
Svar
1
· Visningar
764
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård har sett att min häst har avskavd päls vid kronränderna:S och hon är även varm vid kronränderna :O någon som kanske kan veta vad det är...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: mejja-ejja
·
Foder & Strö Går det? Har precis fått höra om flera människor som själva äter glukosamin. De har via en massör fått tipset att ersätta glukosaminet...
Svar
10
· Visningar
2 416
Senast: gaah_70
·
Hästvård Om tråden ligger fel, så ber jag att moderator flyttar den! Min kompis har en medryttar-häst, står i ett stall som har lite lustiga...
2
Svar
24
· Visningar
2 665
Senast: snusmumrikan
·
C
Foder & Strö Hej! Jag skickade dottern att köpa en säck (25 kg) lusern hack i dag och hör och häpna, de har ökat i pris sen i vinter/vår med...
2
Svar
28
· Visningar
5 457
Senast: marti130
·
Foder & Strö hejsan jag har köpt Lantmännens sojamjöl på Granngården, det lilla problemet är att det inte står vare sig värden eller hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 379
Senast: Em_E_liE
·
E
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så skulle jag vilja ha lite tips på foder eller tillskott eller liknande för att få bättre hovar och finare päls...
Svar
13
· Visningar
4 585
Senast: Try
·
Foder & Strö Läste precis att man inte kan räkna lusernpelletsen som grovfoder.. Det har jag alltid trott:confused:.. Någon som vet varför?? Vad...
Svar
7
· Visningar
1 714
Senast: Boj
·
B
Hästvård Min häst har haft inflammationer i SI-leden, senast i höstas och även i hovleden i somras. Orsaken till dessa inflammationer är funnen...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: BancoB
·
Foder & Strö Hingst 7,5 mån (ej avvand än) behöver han något extra selen eller annat? Jag har analyserat hö men på analysen framgår inte selenet...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Zondell
·
A
Hästvård Hej, jag äger en fölunge född i maj och han är väldigt nervöst lagd och jag oroar mig enormt inför nyårsfirandet i morgon. Risken är att...
2
Svar
28
· Visningar
3 337
Senast: Zab
·
Hästvård Jag ska köpa en häst, som precis visat blåsljud på hjärtat vid besiktningen. Den hade inte det tre år tidigare då den besiktigades...
Svar
12
· Visningar
2 435
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka