Proteinkoncentrat

Sv: Proteinkoncentrat

Out of the blue;
kan det inte vara brist på E-vitamin, om de får mkt protein men inte musklar sig?
Intressant tråd!

Ja selen som oftast, ivarje fall om man inte ger någon större mängd färdigfoder.

Ja, jag tycker våra musklar sig bättre med typ tokosel e likn.
Är potatisproteinet billigare än sojan?
Låter mer sympatiskt för miljön hur som helst.

De får tokosel varje vecka och övriga mineraler tillgodosedda av höt. Så selenbrist bör det inte vara.

Efter att nu haft dem på en rejält hög proteingiva i 3 veckor börjar det synas på dem. Framförallt unghästen som blivit rundare över ryggen. Kan tillägga att jag stannade på 400 g soja/ dag. Det verkar som om att det räcker, annars får jag hitta ett sätt att dela upp på flera givor.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 584
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min gamle skrutt (halvblod på 24 år) testades för cushings och låg precis på gränsvärdet. Jag blev rekommenderad att tänka på...
2
Svar
21
· Visningar
5 446
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka