OM man har en häst som äter dåligt...

Sv: OM man har en häst som äter dåligt...

INte min polle men det är kollat.

Ja, då vill man ju inte köpa, ifall de inte ens äter det, och det vet man ju aldrig.., så kanske man står där med en mega förpackning till ingen nytta.
Prova B-vitaminerna du i första hand. lycka till och hoppas du hittar nåt knep, för att få honom att börja äta bättre. kram

Hur gammal är hästen?
När är tänderna kollade och raspade senast?
Är grovfodret analyserat och av bra hygienisk kvalité?

Om hästen är kinkig med maten skulle jag prova med ett färdigfoder typ Krafft Groov 125 som innehåller mkt fibrer, har högt värde av protein samt många hästar tycker att det är smakligt. Man kan ge höga givor av detta som komplement rill grovfodret eller vid dräktighet och digivning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 763
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 537
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 311
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar