Att fodra utan analys är naturligtvis varken att rekommendera eller optimalt. Men. Ibland är en i en situation där så är fallet och då får en fodra med ögonen-dvs titta på hästen. Nu är hästen lite för smal, ergo-den behöver mer mat. Jag hade gett hästen mer Krafft och ev kompletterat med Krafft Muscle Up. Till mitt fullblod som var svårfödd hängde jag in en hink lusernhack om kvällen och så fick han äta så mycket han orkade av det. Fick i honom betydligt mer så än om jag gav det i krubban med den andra maten. Hans hö var inte heller analyserat, och han var riktigt fin i kroppen.
Kunskap är naturligtvis alltid bra, men att militant gå igång som vissa gör här i tråden på en hästägare som verkligen försöker göra alla rätt känns bara så himla tråkigt. Att hästen ska dö proteindöden för att hen skulle dra upp Krafften 0.5kg liksom.
Kunskap är naturligtvis alltid bra, men att militant gå igång som vissa gör här i tråden på en hästägare som verkligen försöker göra alla rätt känns bara så himla tråkigt. Att hästen ska dö proteindöden för att hen skulle dra upp Krafften 0.5kg liksom.