M
meiam
Sv: Hur ofta fodrar ni?
Va? Är du allvarlig? 9 kg på TVÅ hästar??
Anledningen till att dina hästar är "tjocka" är förmodligen att de lider av närings och proteinbrist, har du sett hur stora magar svältande barn i afrika kan ha? Klart de tuggar på träd och mossa i sina desperata försök att tillgodose sitt behov!!
Öka ensilaget och ge fler givor så det täcker båda hästarnas individuella behov av ts, ge fri tillgång på halm... Dina hästar kan omöjligt må bra.
Nja.... jo "tyvärr" är det ju så jag menar.... mina får ca 9 kg ensilage/ dag (2 LÄTTFÖDDA hästar, 1 shettis och en korsningponny på 148 cm)
Jag ser det bättre att dom får det 1 ggr/ dag... än vid flera tillfällen.... blir ju lixom "inget" då
Sen när det är som kallast så får dom fri tillgång på halm....
Har dock i år "bara" köpt 2 storbalar än så länge
Och ja..... DOM GÅR UPP I VIKT på det..... börjar "nästan" bli tjocka...
Och ja.... Jag har hört det 1000 ggr att jag måste ge dom mer.... men om dom klarar sig på det... så finns det ingen anledning.... STOOOR hage med MASSOR med träd och mossa... och "grejs att äta"
Va? Är du allvarlig? 9 kg på TVÅ hästar??
Anledningen till att dina hästar är "tjocka" är förmodligen att de lider av närings och proteinbrist, har du sett hur stora magar svältande barn i afrika kan ha? Klart de tuggar på träd och mossa i sina desperata försök att tillgodose sitt behov!!
Öka ensilaget och ge fler givor så det täcker båda hästarnas individuella behov av ts, ge fri tillgång på halm... Dina hästar kan omöjligt må bra.