Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Flytta mig om jag inte får vara här är aningen förvirrad om var jag får vara.:confused: Har en häst som är väldigt svår att klippa...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: froglady
·
Hästvård nu har jag äntligen fått börja rida min häst efter hältan men hon har stått hela vintern utan täcke, så hon är ganska lurvig, och...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: amaandha
·
Hästvård Har en varmblodsvalack som jag börjar fundera lite över. I träningen trampar han igenom bak och det fick jag tips om på travforumet att...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: persika
·
Hästvård Jag har stått i samma stall i flera år och haft tre olika hästar där. Första hästen hade en hovböld. Den andra hade två eller tre...
Svar
10
· Visningar
3 849
G
Hästvård Under gårdagens brallserier i hagen lyckades pållan trampa sig lite nedanför kronranden på ena bak. Det blev en "reva" i hornet, cirka...
Svar
15
· Visningar
4 046
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Har ett föl som är 6,5 mån gammal. Hon vill inte ha kraftfoder längre. Står i egen box på natten och går med stot i hagen på dagarna och...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: callie
·
F
Hästvård Köpte en häst för 6 veckor sedan. Ett varmblodssto som skadat sig i boxen. När jag köpte henne hade hon ett djupt jack strax under...
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: lundsbo
·
Hästvård min häst har en otroligt svår rygg att passa in sadlar på. hon är 117 grader vid och en väldigt svängd rygg. så hitta sadel som ligger...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Nominous
·
L
Hästvård Hej. Jag har ett svenskt halvblod, sto på 11 år som för någon vecka togs in från hagen med ett svullet framben. Det var en dag då det...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård Ber om ursäkt för ännu en tråd, vet att det redan finns massor och har kollat men alla handlar om specialfall och det gör även den här...
Svar
10
· Visningar
1 111
Hästvård Ja det är precis så det känns. Nedanför manken och ner mot bogen även vid nedre delen av sadelläget. Alltså jag toro inte det är svullna...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: skuggi
·
Hästvård Till Er som har och har haft hästar med hovbenssänkning så har jag några frågor/undringar som jag hoppas kunna få svar på. Den...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: coari
·
Hästvård Vad tror ni detta kan vara? Har ju mina aning men ville kolla om fler tänker likadant; Rött/rodnad i karleden på båda vita benen...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: yuitj
·
G
Foder & Strö Måste fråga er som kan bättre. Jag har hört av en person som pratat med en som jobbar på nåt labb (bara hörsägen, alltså) att...
2
Svar
33
· Visningar
3 118
·
B
Hästvård Hej! Idag när jag kommer in i hagen, längst bort i den (stor) och ska mocka vindskyddet så är det massor med blodfläckar lite här och...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag som är litet snål utav min köper i vanliga fall Ko-mineraler. De innehåller visserligen för mycket jod för hästar. Men om man bara...
Svar
13
· Visningar
1 996
Senast: Sar
·
E
Foder & Strö Har haft tillgång till fint fjolårshö ända till för en månad sedan,nu har vi årets hö. jag har sölat med att skicka in prov, men nu fick...
Svar
9
· Visningar
1 092
·
G
Hästvård Kan man ge hur mycket granar som helst att gnaga på i hagen eller kan det blir farligt på något vis??:confused::confused:
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Gullan86
·
J
Hästvård hej för några dagar sedan skrev jag att jag hade problem med min arab, han bajsade inte längre i boxen, och då stod han inne i ca 8- 10...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Jennifer80
·
G
Hästvård Har funderat lite på vad en klapphingst egentligen är, och det verkar vara lite spridda meningar om det. Är en klapphingst en...
2
Svar
26
· Visningar
3 496
Senast: Lillsillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar