Lagliga preperat för att få hästen pigg?

Sv: Lagliga preperat för att få hästen pigg?

knapplån!

En häst som blir pigg och på tårna av ett visst sportfoder eller ett antal extrakilon havre - är ni så säkra på att den är pigg och glad? Kan det inte lika gärna vara så att hästen pga störningar i metabolismen blir stressad och speedad på ett negativt sätt?

Detta har jag tänkt på ibland. Jag vet inte alls vad olika sportfoder innehåller men med "havrepigga" hästar har jag undrat om det inte kan vara så att tarmarna påverkas negativt. Jag förstår som sagt inte hur det kan göra att de blir så pass mkt piggare av ex havre att det skulle påverka dem en längre tid.

Verkar som om många föredrar speedade hästar bara de är pigga & inte lata, spelar ingen roll om det är naturligt eller ej.

Hej!
Berätta mer om Salvana favorit, står på massa danska:p
Det är konstigt att läsa, Min häst är en segis xD
Eller han är en ponny
Kram

Hej!
Berätta mer om Salvana favorit, står på massa danska
Det är konstigt att läsa, Min häst är en segis xD
Eller han är en ponny
Kram

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Kilauea
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V