Sv: En chans till...
(var tvungen att citera och hoppas att du TS -läser inlägget igen)
Här är en som också följt tråden i tysthet men som måste ge min vördnad till dina tankaroch sätt att uttrycka dig och hoppas att du TS -faktist kan fundera runt detta på ett konstruktivt sätt utan att känna dig påhoppad och i försvarsställning.
En del av er som har skrivit i tråden har kanske andvänt er av lite väl få ord och för raka meningar som i ett sådant här forum kan uppfattas hårt, väldigt kritiskt och nästan som personangrepp.
Jag är väl medveten om att det ej skall daltas med djur som far illa men hoppas att du TS -finns kvar i tråden och informerar hur det går så jag kan få ro och hoppas verkligen att du följer rådet med en ny vet/klinikhovslagare.
Din shettis finns i mångas tankar nu...jag hoppas att du inser det.
ja, lite otrevligt att någon vill hämma tryckfriheten genom att jaga rätt på någon som vill vara anonym, men du får också försöka förstå att på detta forum läser folk som är lika mycket djurvän som du själv, TS.
Och är man det och har läst denna tråden (liksom jag själv) så upprörs man av din blåögda, välmenande okunskap. Det är synd
om ponnyn, och för att spara både pengar och lidande bör du snarast låta röntga den för att se om det är lönt med fortsatt behandling.
Varje timme lidande och varje hundring är helt i sjön om det ändå slutar med avlivning, vilket är ganska troligt baserat på din beskrivning.
Som sagt, en skettis som äter dåligt har riktigt ont!!
Du har 4(!)hovslagare (coari, vdb, lille skutt, lovisa leonora) samt en alternativvårdare (migo) som alla samstämmigt säger att den ska till klinik o röntgas och inte hemvårdas.
Finns det något särskilt skäl till att du inte lyssnar på dessa fackmäns rekommendationer?
Är skälet ekonomiskt?
Det är isf helt förståeligt, men isf har du en plikt gentemot ponnyn, och det är att få den avlivad. Du har väl hört dikten "hästens bön"?
När man tar sig an ett djur så ger man ett löfte att låta det slippa att plågas, och kan det inte ske via läkning, så får det ske via avslut av lidandet. Dina egna känslor får inte komma i vägen för det. För isf sviker du löftet!
Förutom detta bör du även tänka igenom hur framtiden för ponnyn ska se ut, om den blir frisk.
Kommer isf förre ägaren sättandes och tar tillbaka den så att vanvården kan börja igen? Som ägare har den rätt att hämta sin häst, glöm inte det!
Kommer hästen kunna röra sig obehindrat någonsin, och har du någon uppgift för den? Ska den leva sina dagar i en hage utan sysselsättning? Det är ingen bra framtid för en häst isf, och inget att lägga pengar och smärta på för att uppnå. Hästar behöver ju aktiveras och röra sig (förstår att du säkert vet det, men ändå värt att påpeka för säkerhets skull..).
(var tvungen att citera och hoppas att du TS -läser inlägget igen)
Här är en som också följt tråden i tysthet men som måste ge min vördnad till dina tankaroch sätt att uttrycka dig och hoppas att du TS -faktist kan fundera runt detta på ett konstruktivt sätt utan att känna dig påhoppad och i försvarsställning.
En del av er som har skrivit i tråden har kanske andvänt er av lite väl få ord och för raka meningar som i ett sådant här forum kan uppfattas hårt, väldigt kritiskt och nästan som personangrepp.
Jag är väl medveten om att det ej skall daltas med djur som far illa men hoppas att du TS -finns kvar i tråden och informerar hur det går så jag kan få ro och hoppas verkligen att du följer rådet med en ny vet/klinikhovslagare.
Din shettis finns i mångas tankar nu...jag hoppas att du inser det.