Vad kan ha hänt?

Sv: Vad kan ha hänt?

Oj, tur att det gick bra med din travare! :eek:

Mitt sto är halt till och från. Står med våtvarmt på nätterna och har box "vila". Men hon rusar mest runt i boxen och skriker :crazy: Igår var hon ohalt på morgonen för att sedan vara halt på eftermiddagen...
Pratat med hovslagaren flera gånger och han säger att vi ska avvakta och se hur det utvecklar sig eftersom hon är ohalt till och från.

Fölungen är helt ohalt fortfarande iaf. Hon går ute med travaren några timmar om dagen nu.

Heej! Ha rinte varit inne på länge nu..
Hur har det gått med dina hästar? Min är inte halt längre men fortfarande svullen så vi ska åka till kalmar på fredag åh röntga!! Uch vill bara att han ska bli Bra!!

Fölungen är fortfarande ohalt, liksaså mamma häst :banana:
Stoet går dock med sko och sula fortfarande och ska ses över nu i början på januari ännu en gång innan hon blir helt friskförklarad.

Hoppas de inte hittar något allvarligt på röntgen :crazy:

Åh vad skönt för dig!!

Nä det får vi verkligen hoppas. Men han känns lite mindre svullen åh så.. Sen haltar han inte heller längre.. Det borde väl vara ett bra tecken tycker jag?

Men det var hovböld hon hade då? Hoppas det blir bra så hon blir friskförklarad!

Ja, gammelstoet hade en hovböld. Fölungen hade nog bara slagit sig lite nånstans, såg inget som skulle tyda på skada dock. Fölis var bara lite halt 2 dagar.

Jo att hästen är ohalt måste man ju betrakta som positivt :) Hoppas det går bra!

Ja jag menar det måst ju vara posivitvt. Tyckte även jag kände mer av hans ben idag (eller vad jag nu ska säga)än vad jag har gjort annars. Så det har nog gått ner lite. Det tycker mamma med. Känner varje dag både hon åh jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 049
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka