2008 - olyckornas år

Sv: 2008 - olyckornas år

2008 har varit ett hemskt år hos oss skade/sjukdomsmässigt (ridskola med privatdel) Vi har haft mängder av olika hältor, ett gäng hovbölder och nån häst med ryggproblem. Fyra hästar har avlivats av vitt skilda orsaker. Som avslutning på detta året åkte vi på kvarka, god jul till oss liksom :cool:
Hade vi "bara" haft en massa kotledsinflammationer hade man ju kunnat hitta någon vettig orsak till varför allt detta drabbat oss, som dåligt underlag eller dålig ridning men det är ju så enormt OLIKA saker som drabbat hästarna så man kan ju undra vad vi gjort för ont :confused::mad: Så här mycket som hänt i år har inte hänt sammanlagt under de snart 10 åren jag haft med detta stallet att göra :eek:

Hoppas på ett bättre 2009 för dig, oss och alla andra :bump::D

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 974
Senast: lewellyn
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 923
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar