Massage! Erfarenheter, resultat osv...

Sv: Massage! Erfarenheter, resultat osv...

Har inte läst hela tråden, men svarar ändå. :)

Jag tar aldrig ut massör osv som första hands val till en halt eller stel häst. Alltid veterinär först.

Men vår förra hbl valack, som vi tyvärr fick ta bort pga pålagringar, behandlades av vet. Denne rekommenderade, som komplement till behandlingen, equiterapeut eftersom muskelspänningar och ryggont kommit av hältan.

Equiter behandlade med både akupunktur och sedan magnettäcke. Funkade bra. De muskulära spänningarna släppte. Dock inte hältan. Tyvärr fick han såsmåningom tas bort pga pålagringarna.

Norrland

Sv: Massage! Erfarenheter, resultat osv...

*kl*

Jag tar regelbundet ut massör som även behandlar med akupunktur. Jätte nöjd och tycker det är ett väldigt bra sätt att ha koll på att allt är som det ska!! Vi är båda noga med att det är veterinär som gäller om hon skulle hitta eller se något som inte är bra.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
458
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 049
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar