Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har en nordis på 14 år. Hon har blivit ganska gallig bak vid kotan på senaste, men nu har det blivit ännu värre på vänster bak där...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: MaRomer
·
Q
Hästvård (Moderator flytta om tråden ligger fel) Iförrgår tappade mitt häst en sko och fick ett litet skrapsår på benet då han backade ner i ett...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Quish
·
Foder & Strö Vi har tre olika analyser på hösilageskörderna i år och därmed tre olika TS-halter. Den vallen vi tar från nu har enligt analys 55 i...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: mahlmt
·
J
Hästvård Min häst har fått ur sig så lite avföring de sista dagarna, normalt hittar jag tre fyra högar på morgonen i boxen, men nu var oftast...
2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: Jennifer80
·
V
Hästvård Har inte veterinärer/djursjukhus skyldighet att meddela hästägare om de vet att det finns A2 eller annan smitta på kliniken? Min...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: Vinga
·
Hästvård Har funderingar hur jag ska göra med min svårfödda arabvalack. Han tycks knappt gå upp ngt även fast det känns som att jag trycker i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 849
Senast: linnsan
·
E
Foder & Strö Jag har en svårlastad ponny och hittade Good as Gold i en butik i dag. Köpte inte det, men funderade på att göra det. Anledningen var...
Svar
4
· Visningar
2 936
Hästvård Hur länge sitter effekten av sedalin i? På ett ungefär sådär?
Svar
5
· Visningar
1 503
Foder & Strö skriver vet ut tokosel eller är det bara att gå till apoteket o köpa?
Svar
1
· Visningar
766
R
Hästvård Detta inlägg kan bli långt. Jag har lite funderingar angående min häst, han började hosta förra vintern, till och från, ofta inte så...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Fille
·
Foder & Strö Finns det ngn som har en sån här eller någon som hört något om den?? Är så himla nervös över att dom ska göra illa sig någonstans så...
2
Svar
21
· Visningar
6 475
Senast: korneva
·
Hästvård Ursäkta om jag lagt tråden fel, hoppas den blir flyttad isf. Har ett bekymmer hemma som jag märkt av de senaste dagarna. Har...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Ylva86
·
C
Hästvård I onsdags fick tösen ett sår på insidan av kotan bak, det är ganska ytligt och går som en smal strimma knappt en dm. Nu har kotan svällt...
Svar
13
· Visningar
1 344
Hästvård Hej! Här kommer lite frågor ang hasledsgalla: När är en hasledsgalla akut och bör röntgas? Har hört ordet ocd i samband med...
Svar
16
· Visningar
5 510
Senast: H3+
·
Hästvård Min foderhäst visade sig ha bärrandsseperation (eller hovväggsseperation om man vill kalla det så) när hovslagaren kom ut och skodde om...
Svar
1
· Visningar
855
Hästvård Nu vill jag höra lite vad ni tror rent spontant. Jag har en ponny på jobbet som inte mår riktigt bra, en kollega nämnde häromdagen att...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: Centaur
·
E
Hästvård Jag förstår att det är VÄLDIGT olika, men det vore kul att höra lite statistik eller uppgifter från alla här inne på Buke. Min kille är...
Svar
16
· Visningar
8 344
Senast: meiam
·
Hästvård Har en haflinger som blev halt på vänster fram för tre veckor sedan. Hon fick vila, men det hjälpte inte. Jag hade hovis ute, han...
Svar
3
· Visningar
1 442
L
Hästvård Min unghäst har 3 ben utan gallor men han har en liten galla i ena bakbenet, kotleden. Vad kan det vara? Inte foder i alla fall för då...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Lampi
·
L
Foder & Strö är det bra el dåligt att ge en häst som har haft fång ofta betfor? då menar jag ca 1-2dl per dag?
Svar
16
· Visningar
4 486
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka