Sv: Sne i bakkärran...*bild*
exakt precis så såg min systers häst ut!! Vi hade ut en vet. som praktiskt taget dömmde ut honom..
men vi ville inte ge uppp hoppet så jag ringde Helsingborgs djursjukhus och frågade om det verkligen inte fanns nått att göra!!
-Klart det finns sa den vet. som jag pratade med!!
Vi bokade tid, körde ner hästen, min syster hade ett långt och innerligt farväl av sin ögonsten, då en narkos faktiskt kan gå galet (han skulle röntgas i bäckenet/höfterna och behövde då sövas, och var det så att vet. tyckte att det inte fanns nått att göra så skulle han få sommna in då..
) detta skulle göras på måndagen, efter det var gjort så skulle de ringa oss och tala om hur det hade gått..GISSA OM VI GICK PÅ NÅLAR DEN DAGEN!!!
De ringer och säger att det blev ingen röntgen, då kiropraktorn hade tagit en väldigt grundlig genomgång på honom och troligtvis hittat felet!!
De gav äveb hästen en spruta (kommer ju givetvis inte ihåg vad den heter..
) rakt ner i korset!
Vi fick se sprutan och själva kanylen var nog fasen 20cm lång!!!
På Återbesöket efter ca 3 veckor visade hästen INGENTING av den hälta han haft!
han fick även då en likadan spruta till, hästen blev ochså omskodd och fick då en heltäckande sula på högerbak, som gjorde att han höjdes lite, och detta var då hjälp till själv hjälp sa vet. och hade vi tur så kunde vi plocka bort sulan efter några år, då han skulle ha rätat sig!! och i höstas så behövde han ingen sula!!
Nu är hästen helt återställd så snäääälla ge inte upp hoppet!!
(min syster är nu ute på tävlingsbanorna igen och ska debutera i 1,20
)
LYCKA TILL!!!