Sne i bakkärran...*bild*

Sv: Sne i bakkärran...*bild*

Japp! Han nedärver den speciella färgen! (gissade att de var en travare, dels av färgen o det extriöra felet)

En "tapinare"????
Min häst ser med ut så. Dels det som satte stopp för travkariären. Hon har blivit knäkt i höften av en kotknäckare så hon blev lite bättre men skiljer ca 1 cm. Ser precis ut som denna.
Hon har blivit så pga fel träning som tvååring!
Rätt vanligt på travare som ja antar denna är!
Hon fngerar som häst åt mig alla fall o avelskärriären har nu börjat. Kanske en ny stjärna??

det var väl en holländsk import?

Jag vet en travare som hade denna "förhöjning" upptill vid korset fast på båda sidor :p Jag trodde hästen hade gått omkull och gjort illa sig när jag såg det men fick förklarat för mig att den alltid hade sett ut så, var något ärftligt.

Var ute o fotade lite. Nu skiljer de "bara" ca 1 cm. Men det har tydligen varit mer innan hon knäcktes i ryggen utav en sådan dom gör sånt vad det nu kallas. Kiropraktor????
Detta extriöra fel på grund av fel träning som tvååring; galoppträning som säkerligen var ensidid, satte stopp för tävlingskariärin tyvärr (trav)...
Ska få bli mamma nästa år.
12582000.jpg

Senast ändrad:

Nej, vi vågade inte. Köpet gick tillbaks. Hon hittade senare en sund och frisk häst som det går jättebra med.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 737
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 129
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar