Hur mycket betalar ni för hö?

Sv: Hur mycket betalar ni för hö?

Har du inte jättekänsliga hästar så är det inga problem att blanda ensilage och hö på det sättet du skriver. Vet många som gör så.

Har du inte jättekänsliga hästar så är det inga problem att blanda ensilage och hö på det sättet du skriver. Vet många som gör så.

Okej, jag funderar på att köpa en ensilage rundbal eller en mindre som ligger på 30 kg som jag kan ha stående ute i hagen. Finns ju inte så mkt att äta/göra för dem så här års;) Så spar man lite på höet också. Förut har jag alltid slängt ut en bal på morgonen som de kan äta på under dagen.

Vi betalar 1.20 kr/kg. Mycket fint hö, inte analyserat, men luktar gott och är väldigt fint, skulltorkat och taget från åkern som finns här bredvid mig :d

Småbal som väger 15 kg kostar 45 kr st.. (3 kr per kg)
Rundbal som väger 300kg kostar 600kr st (2 kr per kg)

Verkar inte finnas någon analys trots utlovad sådan. :(

jag betalar 250 kr/rundbal på ca 400-450 kg. = ca0,70 kr/kg
det torrhö jag köpt har legat på 2.25-2.50 /kg

Köper analyserat hö för 400 kr rundbal på ca 370-430kg lite olika i vikt men samma pris (plus moms) tort och fint. betalade förut 2kr/kg men det håller inte i längden när man har många hästar. Det nya höet är bätre dock.

2 kr/kg för småbalshö, analyserat med fina värden
1,8 kr/kg för hösilage i storbal (450 kg) analyserat med bra värden

Vi betalar 2.70/kg. Ett kanon bra hö som kräsna hästar älskar.
Då ingår det också leverans. :)

Jag betalar 10 kr för en liten torrhöbal. fast det är olika på vem som säljer, minns att vi betalat 11 kr/bal också från en annan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 957
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Har redan nu börjat se mig om efter en ny höleverantör för år 2013-14, på grund av mycket dåligt hö som vi har fått av den nuvarande...
2
Svar
37
· Visningar
5 077
Ekonomi & Juridik Vi har ett litet stall på gården med 3 boxar. Vi har en häst och en familj vi känner har två hästar här. Än så länge så har de stått...
2
Svar
26
· Visningar
4 508
Senast: Casacha
·
S
Ekonomi & Juridik Vi har tingat hö av en bonde. När vi hämtade första lasset visade de sig att det var superdammigt och det är något jag absolut inte vill...
Svar
12
· Visningar
1 824
Senast: Flaekja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur