Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Dum fråga kanske ni tycker men måste fråga ändå. Hur ser man skillnad på mugg och fotskabb? Jag har trott att jag har mugg på min...
Svar
19
· Visningar
3 211
Senast: vanimelde
·
K
Hästvård Någon som vet vad en vanlig obduktion på en häst brukar kosta?! tacksam för svar! //Kissan
Svar
1
· Visningar
607
Senast: nillabjorn
·
Hästvård Vad kostar det att vaccinera mot botulism?
Svar
9
· Visningar
932
Senast: MaRomer
·
J
Hästvård Kan någon vänlig själ berätta exakt HUR man tempar en häst? Har letat och letat och överallt står bara att man SKA tempa men ingenstans...
Svar
6
· Visningar
17 446
Senast: Yrja
·
Hästvård Är inte helt hundra på stavningen (patella), men ni förstår nog vad jag menar ändå =) Kom ut till stallet härom morgonen och...
Svar
14
· Visningar
1 591
Senast: Yrja
·
Hästvård Ni som har bukopererat eran häst - hur lång tid tog det för er att komma igång igen? Har nämligen precis bukopererat min för kolik o...
Svar
2
· Visningar
1 015
Foder & Strö Här är min analys, per kg foder: Ts 63% Mj: 6,8 Smrp: 57 Kalcium: 2,8 Fosfor: 1,8 Jag har ju dräktiga ston o unghästar o valde...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: korneva
·
Hästvård Senast i går kunde vi läsa om att en svensk ponny lämnat positivt prov, det var x antal dopade på OS och även inom travsporten dyker det...
Svar
18
· Visningar
1 450
Senast: Boop
·
L
Hästvård Min 14-åriga, snart 15-åriga arab trampade snett för 2,5 veckor sedan. Han har vilat sedan dess, men har gått ute i hagen. När jag smått...
Svar
9
· Visningar
2 731
Senast: mackan
·
P
Hästvård Har en fjording som börjat gnissla tänder då han väntar på mat och ibland också annars:crazy: det låter verkligt obehagligt...
2
Svar
39
· Visningar
2 654
Hästvård Som jag förstår det är det självklart att alla hästägare vaccinerar sina hästar mot A2 inom ridsporten. Inom travet har man under lång...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
8 820
Senast: dolphinsmile
·
Ä
Hästvård Funkar dessa när det gäller hösilage också? Jag vet inte hur jag ska reducera min nordsvensks hö intag i vinter, då det måste vara fri...
2
Svar
21
· Visningar
3 249
Senast: blissare
·
Foder & Strö Varför är så många hästägare korkade när man vill hjälpa dem med foderrådgivning? Jag blir förvånad över att många hästägare inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: miiiiiiia
·
S
Hästvård Svägerksan har ett vbl här som står på lösdrift och igår kväll när hon skulle ta in och borsta och dona lite hittade hon massa små sår...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: sandrabjelkelov
·
S
Foder & Strö Hej! Vad tror ni om vår foderstat till ett varmblodssto sju år gammalt? Hon blir riden en gång om dagen ca. 45-50 minuter, det kan dock...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: pinky
·
Hästvård Undrar om någon har någon aning om vad det kan vara. Min häst har fått små kliande sår med skorpa över på olika ställen:confused...
2
Svar
36
· Visningar
4 219
Senast: murran
·
Hästvård Såg idag när jag tränsade mitt 2åriga halvblod att en av framtänderna var lös. Skulle känna på den men upptäckte då att nehej, den...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: AlinaT
·
Hästvård Inte nog med att min shettisfölis dog i kolik för 12 dagar sedan så har min gamla shettisdam Greace fått fång idag. Lägger snart av med...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Armani__
·
Foder & Strö Hej! Min häst har så kallad höhosta, han har känsliga luftrör så på vintern hostar han en hel del, när han står inne om natten. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: Zondell
·
Hästvård Hej, behöver lite goda råd.... För snart 2 mån köpte vi ny poppo. En större val som jag skulle ha som tränings och tävlingshäst i hopp o...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka