Sv: tandgnissel...
Tandgnissel vid ridning handlar mer om smärta någonstans.
Tandgnissel vid ridning handlar mer om smärta någonstans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar er alla.
Han får ca 6 kg hö per dag.1 dl musli blandat med 1 dl mineraler,linfröolja och B-vitamin till kvällen. Och höet uppdelat på 2 kg morgon, 1 kg 12 på dagen, 1 kg 16 på eftermiddag, och 2 kg till natten.
Han är en tjock liten fjording som är på bantningskur efter sommarbetet.
Oj jag blir ju riktigt orolig nu när flera av er antar att det kan vara magsår
hur kollar man det då? Är det kllinik som gäller eller går det typ att ta ett blodprov elller nåt?
Av vad kan de få magsår då?
Men det är ju ungefär som vi har det.
Men det verkar som att de flesta här tycker att min fjording får på tok för lite mat
Men det är ju ungefär som vi har det.
Men det verkar som att de flesta här tycker att min fjording får på tok för lite mat
Jo men inte går man väl ut på natten och fodrar eller? Jag menar att på natten är väl mer eller mindre alla hästar utan mat längre än 4 timmar? Och det spelar ju ingen roll hur mycket hö jag lägger in till natten han fullkomligt SLUKAR allt på nolltime.
JO jag har funderat på halm,det är bara det att det är så svårt att få tag på fin halm iår. Tyvärr. Och jag vill inte ge dåligt mat till honom.
Ja han får två kilo hö vid 22 tiden och senast 8 tiden på morgonen.
HUr gör man då? Jag kan ju inte låta honom stå utan mat på dagen och ge allt till natten, det är ju liksom samma sak.... Men om man fick tag i fin halm kunde man slänga in ordentligt med det till natten.
Lite nyfiken bara- hur mycket hö och hurdana tidintervaller har ni andra då?
Mina fjordingars ättider just nu:
ca 7.30: 2 kg hö + kraftfoder
ca 8.30: utsläpp
ca 12.00: 1 kg hö
ca 15.00: insläpp + 1,5 hö
ca 19.30 2 kg hö
Men det är ju för fasiken exakt samma mängd som vår Hanseman får!!!!
Jag svarar nu Adranochrome ochTantEster!
Så jag vet inte riktigt hur ni menar
Och han verkar ha slutet gnissla nu