Sv: Är din häst vaccinerad mot A2??
Lika patetiskt är dina inlägg om travsporten.
Så fördomsfulla att det inte finns på kartan.
Du går just nu ett korståg över Bulefalos och sprider osanningar och spydigheter inom vår sport.
Håll du dig till ridhästarna och bli kvar där. För din kunskap hjälper inte oss.
Där existerar inte A2 för ridhästarna är vaccinerade och blir aldrig sjuka.
För oss övriga inom travet så är det just äran att få kliva in i vinnarcirkeln..glädjen över en placering, glädjen att träna/föda upp/vara uppfödare som är kvittot på vår hobby.
Commander Crowe och Opal Viking finns det sällsynt dåligt av.
Den allra största majoriteten travare går med rejäl minus men ändå fortsätter vi...
Enligt dig är vi dumma i huvudet, men enligt oss är det ett brinnande intresse att börja först leta efter lämplig partner till märra för att sedan fler år senare se den planerade ungen korsa mållinjen först med tussarna kvar.
AM
Du talar hela tiden om "Vi"? Jag talar om majoriteten av dagens travhästägare och det är absolut inga amatörer utan penninghungrande hästägare som investerat stora pengar i ägandet. Majoriteten av dessa ägare ser tvarhästen som en vinsbringande investering och det vet du mkt väl vilken press det sätter på dagnes mindre tränare att utföra stordåd.
Naturligtvis går dagens majoritet av travare med minus eftersom en så stor del som 60% inte ens kommer till kval/premie, vilket enbart medför kostnader. Det vet du oxå mkt väl om att så är fallet. Siffran är dock mkt lägre hos dom stortränare som genom långvarig strävan och genom skicklig träning skaffat sig respekt hos dagens penninghungriga hästägarkonsortsium.
Min erfarenhet av trav och hur den profisionellt bedrivs på elitnivå är överlägsen din kunskap så kom inte och påstå att jag sprider osanningar och spydigheter. Skriv heller inte att min kunskap inte är till ngn hjälp för travet, för jag skriver inte detta för att hjälpa travet utan för att delge sanningen.
Här har du bara ett ex på sanningen:
http://www.aftonbladet.se/trav365/article3982030.ab
En tokig hästägare som tror att man kan bete sig hur som helst bara för att man har pengar. Inte ens klart för sig att det är endast tränaren som är berättigad att anmäla och ev. stryka hästen.
Vill du ha en sådan hästägare om du va tränare???
Visst du är amatör och där är det lite anorlunda för dom flesta amatörer äger själva sina hästar och har detta som sin hobby.
Du är även uppfödare,, säg mig hur många av dina uppfödningar har sålts på årings auktioner och hur stor % av dom har kommit till kval/premie, hur många är fortfarande aktiva vid fem års ålder??
Anfall är bästa försvar heter det ju, ditt anfall mot mig kan inte tolkas på annat sätt än att du som dina vänner på underforumet trav fortfarande vägrar att ta del av sanningen.
P.S. Glöm inte kvällens tv program i TV 4, för jag tror att det kommer ge lite mer fakta än tidigare kalla fakta lyckades med.
http://www.aftonbladet.se/trav365/article4015610.ab