Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte hur vanligt det ar med simtraning har pa Buke men hoppas det finns nagon darute med erfarenheter. Vi var ivag och simmade tva...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej. Ni kanske kan bringa lite förstånd i min förvirrade skalle... :p Igår när vi hade ridit var han svaettig på ryggen, inte mera än...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: TantEster
·
Hästvård Min kompis ringde för en stund sedan och ville ha hjälp att lastträna den nya hästen i stallet. hon går på fint men är lite orolig, har...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Snowball
·
B
Hästvård Islandshästen jag rider blev skodd idag och han sliter högerskorna ojämt . Både h. fram och bak är slitna mer yttre delen. Dock var det...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: vdb
·
T
Hästvård Jag har hört ordet utebox flera gånger förut men inte riktigt fattat vad det är. Är det helt enkelt en box utomhus utan värme eller...
Svar
7
· Visningar
2 537
Senast: beauspirit
·
Foder & Strö Hur kommer det sig att vissa hästar verkar tappa aptiten när de får fri tillgång? Min häst fick fri tillgång på grovfoder men...
2
Svar
22
· Visningar
1 845
Senast: Lindsen
·
M
Foder & Strö Är en novis gällande detta med foder och foderstater. Lusläser allt man kan komma över gällande dessa frågor. :rofl: :rofl: En sak...
Svar
3
· Visningar
2 119
Foder & Strö Min lilltjej (shettis/mini ,1½ år) har helt plötsligt börjat rata lucernet (pellets). I en veckas tid så har hon lämnat kvar i princip...
Svar
2
· Visningar
803
Hästvård Min häst har en ledskada på sitt högra framben och igår använde jag ett liniment som jag fått av veterinären, penetrol (dmso), satte det...
Svar
17
· Visningar
3 371
Senast: Tora
·
D
Hästvård Var kan jag köpa det??
Svar
1
· Visningar
593
Hästvård Jag & mitt 13-åriga halvblodssto flyttade till ett nytt stall för snart 2 veckor sedan. Hon bor numera i en utebox, vilket hon inte...
Svar
1
· Visningar
705
·
Foder & Strö Har använt kli för att höja fosfor halten i fodret men nu så börjar det bli minus grader och jag kan inte ställa blöttfoder i 12 timmar...
Svar
8
· Visningar
853
·
J
Hästvård Är det någon som vet om det är vanligt bland hästar? Jag får ofta själv järnbrist och vet hur trött man blir, tänkte att det kanske är...
Svar
5
· Visningar
1 057
·
K
Hästvård Vad kan detta bero på tro? Att hästen äter sin egen skit? Höt är jättebra, han får extra mineraler, han har blank och fin päls, bra i...
Svar
19
· Visningar
1 040
Senast: Ponny mamma
·
Foder & Strö Behöver hjälp! Jag står inackorderad och har inte något att göra med hästens foderstat. Men jag skulle vilja ge min häst så mycket...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej. Lite nyfiken på vad era föl födda 2008 får för foder. :) -Hur mycket? -Hur ofta? -Märke? -Varför just det fodret?
2 3
Svar
48
· Visningar
3 479
Senast: Friss
·
S
Foder & Strö Brukar näringsvärdet i halm variera mycket? Eller finns det tabellsiffror man kan använda? Jag har hittills hört ett förslag; där det...
Svar
5
· Visningar
2 374
Senast: Natasja
·
K
Foder & Strö Skulle gärna vilja höra lite erfarenheter ang lösdrift med fri tillgång till hö/hösilage. Ni som har hästar så, kan ni inte skriva hur...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: BREA
·
Foder & Strö hur långt kommer man på en analys(hösilage) där det inte finns någon information om ca/p/mg? går det öht att räkna ut någon foderstat...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vi har traktordäck som vi kan använda som höhäck men då finns ju inget tak på. Hur gör ni som ställer ut hela hösilagebalar i hagen? Har...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter