Minskad aptit vid fri tillgång

Sv: Minskad aptit vid fri tillgång

Men eftersom att han har ätit lucern med god aptit innan jag började med fri tillgång kan det väl knappast vara att han inte tycker om det?
Då skulle han ju inte ätit innan..
I första hand vill jag ge lucern, tycker det är ett bra foder.
Men om jag inte får i honom tillräckligt mycket kanske jag får se mig om efter andra alternativ.

Jag vet ju int ehur det är med just din häst. Vet bara att vissa hästar inte gillar lusern.

Du får väl helt enkelt prova dig fram. Lurigt när de är kinkiga med maten...;)

Grovfodret lyckades jag få i min häst genom att fördela maten annorlunda. Istället för 2-4-5 får han nu 2-2-7.
Kanske något du kan prova också?

Nu får min 2-2-4 och har alltid hö kvar i boxen under hela dygnet. Det känns som minsta laget, men jag antar att jag måste minska ändå så att det tar slut. Lucern får han oxå men det ligger oftast kvar det med.

Bytte nyligen ensilage då han slutade att äta det andra helt och hållet och det nya åt han i en vecka med stor aptit -inte ett strå kvar, men nu börjar han lämna detta nya oxå.
Det är jättejobbigt att ha en häst med dålig aptit!! Vill ha ett matvrak som de andra hästarna i stallet!:cry:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 291
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst blev diagnostiserad med fång den 27 mars. Hon har stått på box sedan dess och förutom att det var oroligt i början så har det...
2
Svar
34
· Visningar
3 444
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar