Banta Muskler hur??

Sv: Banta Muskler hur??

Härligt med nån som bekräftar fördomarna om att dom som skaffar sig araber ofta har en skruv lös.

Hahaha va härligt sagt! Väldigt ärligt.. undrar också hur man kan vilja ha en frisk häst på svältkost bara för att man tycker det är vackert med en tanig häst.

ärligt? mkt muskler e ju asbra. fattar INTE hur du kan klaga. du borde vara tacksam för fodervärden fått honom så fin inte klaga.

vad menar du med ändrat temprament från fullblod till ardenner? alla fullblod har inte samma tempramtent? vet många fullblod som är kolugna och sega, så ?? och grövre hästar som e kanonpigga.du borde tänka om.

håller med om att det här var en av dom underligaste trådarna på länge... trollvarning

Har hästen musklat på sig så mycket så låter det ju knappast som att den kan ha varit färdigutvecklad/ bra musklad/ rätt fodrad innen den åkte.
Har till och med benen blivit grövre så är det antagligen så att hästen helt enkelt växt på sig.

Har själv hållit på med utställning och "välmusklad" är alltid en bra kritk.

Jag tycker också att tråden är märklig. Men om den nu är på riktigt så:
Jag får lite en känsla av att det är en fet häst med proteinbrist det är frågan om. Eftersom den har ändrat temperamentet så mår den kanske ganska dåligt.

Min ponny äter 1-2 kg lusern om dagen året runt. De senaste veckorna har hon fått 2 kg. Hon har en del muskler men ngn bodybuildare ser hon definitivt inte ut som.

Senast ändrad:

Skriver bara en onödig kommentar så jag kommer ihåg tråden = inte missar fortsättningen! :rofl:

Men hästen skulle ju enl TS vara överutfodrad med lusern.
Då är det inte så troligt med proteinbrist även om det givetvis är möjligt.

Den okunniga fodervärden har sannolikt tappat bort hästen och skaffat en biffig lookalike. Alternativt gett den upprepade injektioner med anabola, sånt kan ta år innan det går ur kroppen.

Eller så är det en trolltråd eller ett tragiskt fall av total galenskap ur verkliga livet.

Men hästen skulle ju enl TS vara överutfodrad med lusern.
Då är det inte så troligt med proteinbrist även om det givetvis är möjligt.

Jag tänkte nog mest att den hade blivit fet när den var utlånad. Om ts sedan tror att det är för mkt muskler och minskar ner rejält på proteinet så kan den väl bli fet och med proteinbrist - eller tänker jag fel?

Jag säger inte att du har fel. Jag spekulerade mest rent almänt.;)

Fast de flesta hästar med proteinbrist är ju tunna över ryggen även om magen är stor.

Vore intressant att få se en bild på detta muskelviduner till häst.

Den okunniga fodervärden har sannolikt tappat bort hästen och skaffat en biffig lookalike. Alternativt gett den upprepade injektioner med anabola, sånt kan ta år innan det går ur kroppen.

Eller så är det en trolltråd eller ett tragiskt fall av total galenskap ur verkliga livet.

Tror att du närmar dig sanningen ;)
Bilder på araben som blev ardenner vill jag med se!!!:bump:

Fast de flesta hästar med proteinbrist är ju tunna över ryggen även om magen är stor.

Vore intressant att få se en bild på detta muskelviduner till häst.

Jag är kanske inte så bra alla gånger på att se skillnad på muskler och fett men ett tidigare inlägg av ts

vill tillägga att han har tappat muskler på rygg, hals men ej på lår,ben,bringa

Kan det inte vara så som jag tror?

Jo, visst kan det det,:D

Var tvungen att läsa en gång till.
Tydligen var hästen inte tjock utan bara blivit grövre?
Märkligt må jag säga såvida man inte lämnade bort en två åring och tog hem en 8 åring typ

Grovna till kan de ju göra med åldern.

Nåja, spånar bara lite som sagt.

Senast ändrad:

Jag är kanske inte så bra alla gånger på att se skillnad på muskler och fett men ett tidigare inlägg av ts

Kan det inte vara så som jag tror?

Jag uppfattar det som att hästen tappat i överlinjen sedan TS tagit hem den och (uppenbarligen) börjat svältföda den som i sin tur lett till proteinbrist.

För hästens skull hoppas jag att TS är ett troll.

Kl
Jag hoppas verkligen ts är ett troll:crazy: annars tycker jag synd om hästen.
En häst som svullnat upp på benen och rumpan och inte har några muskler på ryggen, därtill trött, ja hästen är förmodligen svårt sjuk och jag hoppas ts avslutar sina svält försök och uppsöker en duktig veterinär och efter det en oberoende foderrådgivare så att hästen kan få bli frisk igen.

Men jag hoppas verkligen att det inte är på riktigt:(

När ska det bli obligatoriskt att kunna grundläggande hästkunskap för att få ha ansvar över en häst:confused:

Liknande trådar

Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter