Banta Muskler hur??

Sv: Banta Muskler hur??

nja
Lusern är ju det mest proteinrika(det mest lättupptagliga) du kan ge, klöver hö ska man nog också passa sig för

Tror att det är du som har en snedvriden bild.

Ge stackarn mat och motion!

Om hästen är i behov av protein och inte får det är ju det inte så bra.

Det kanske är sådär hästen ska se ut och som han såg ut innan
kanske va helt fel.

Härligt med nån som bekräftar fördomarna om att dom som skaffar sig araber ofta har en skruv lös.

Hmm... detta är första gången jag varit med om att man klagar på sin hästs muskler. Det har skrivits diverse spaltmetrar i detta forum genom åren, där man vill ha tips för att ge hästen muskler, men ingen om hur man ska få bort musklerna.
QUOTE]

LUSERN= MUSKLER är svaret till er som vill bygga på muskler på sin häst, det går på några veckor. En kompis sto blev också en bodybuilder när hon började ge ca 1/2 kg Lusern om dagen

Citat
Hmm... detta är första gången jag varit med om att man klagar på sin hästs muskler. Det har skrivits diverse spaltmetrar i detta forum genom åren, där man vill ha tips för att ge hästen muskler, men ingen om hur man ska få bort musklerna.
QUOTE]

LUSERN= MUSKLER är svaret till er som vill bygga på muskler på sin häst, det går på några veckor. En kompis sto blev också en bodybuilder när hon började ge ca 1/2 kg Lusern om dagen

FEL! lusern = protein = energi för muskelbyggnad.

Var glad att hästen har mukler, då håller den bätte och det blir mindre slitningar på lederna. ge mat och rid som du har gjort förut, så kommer de muskerna som inte snvänds att försvinna såsmåningom och då får du tillbaka den häsen du hade innan den åkte på foder.

när man lämnar ut en häst på foder avsäger man sig även rätten att säga till om något. vill man ha något speciellt sagt, får man skriva in det i kontraktet.

Och jag har gett upp till 4 kg lusern/dag utan att få en endaste bodybuilderhäst...

Snälla, du måste kanske för din hästs skull läsa på lite.
Under knät på hästen finns inga muskler, endast ben, senor och senskidor. Om hästens ben och knän blivit tjockare beror det på att något är fel, visst, hästar kan bli tjocka i benen av proteinöverskott, men du hade ju inte gett den ngt proteinrikt foder på länge!?
Det verkar som om du borde låta ngn hästkunnig (hovslagare, veterinär e.dyl.) i din närhet titta på hästen.
Enbart lucern bygger inte muskler, så enkelt är det inte, det krävs träning och åter träning för att få en musklad och därmed stark häst.

Hoppas du känner någon som kan hjälpa dig med din häst. Tyvärr är okunskap hästens värsta fiende.

Passa er för att ge Lusern säger jag bara, det är rena bodybuildingen, fattar inte varför hon gjorde det och inte pratade med mig först

Ja hans utseende är viktig då det är utställning jag håller på med

Har aldrig varit med om en domare som inte uppskattar en välmusklad häst.:confused:

Passa er för att ge Lusern säger jag bara, det är rena bodybuildingen, fattar inte varför hon gjorde det och inte pratade med mig först

Ja hans utseende är viktig då det är utställning jag håller på med

hon kanske hade dåliga värden på sitt hö?
jag tycker det låter helmysko det här :crazy:

Har använt lucern under åratal till flera av mina hästar, utan att få bodybuilders för den skull... Vissa hästar är lättfödda och har lätt att bygga muskler, vissa är precis tvärtom. Precis som med människor.

Och sedan när är muskler ett problem???

Om hon haft din häst på foder så finns det väl ingen anledning att
fråga dig vad hon ska ge för mat..

Du har ju uppenbarligen ingen aning.

Liknande trådar

Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka