i stället för Protexin?

Sv: i stället för Protexin?

NU har jag klara besked att komma med!

Protexin i den form som fanns tidigare innehöll 3 enzymer som inte var tillåtna (minns inte anledningen). Nu har man tagit bort dessa och Protexin finns åter att köpa. Det finns en ny (som jag fattade det så är de nya) generalagent för det i sverige som håller på att få ut info till veterinärer och andra försäljningsställen.
Det var också så att Protexinet har bytt namn - jag minns inte vad det heter nu, men jag får mina burkar inom några dagar så jag återkommer om det! :D

Skulle du också kunna kolla vilka basilussker Protexin innehåller, så blir jag :bow: ?

Har börjat ge Krafts mag tarm, fungerar det sämre, eller?

Jag tycker att protexin fungerar bättre och bäst resultat har jag fått av att först ge protexin i 6 dagar sen kraffts mag och tarm efter det.

Protexinet i pelletsform heter numera Bio-Premium.
Såg nånstans förut vilka bakterier det innehåller, men nu hittar jag det inte :confused:

Kraffts mag och tarm är inte alls lika effektivt, men bättre än inget alls...

en annan har 40 tuber protexin hemma :idea:
Den på burk funkar inet så bra som pastan på tub så jag bunkrade upp innan det blev säljstopp.

ameo skrev:
Kraffts mag och tarm är inte alls lika effektivt, men bättre än inget alls...

Jag har fått bäst resultat i att först ge protexin i 6 dagar sen efter det använda mag och tarm till det sista så att säga, men jag tror att det är ganska inviduellt. Enbart mag och tarm är bortkastade pengar på min häst

Det finns något som heter Pro-Equo. Det är ungefär som människornas Pro-Viva, fast är gjort på havre.

Oj vad förvirrad jag blir, förstår att Krafts mag tarm bör bytas ut, men vad är bäst av det som nu är tillgängligt på marknaden?
Matte med växande fångskräck.

ameo skrev:
Protexin säljs tyvärr inte längre. Någon som vet om det finns något annat preparat som är baserat på friska hästars tarmflora, som protexinet var?
Hej! Du kan prova med Fiberplex sensitive som säljs av Biofarmab
http://www.eclipsebiofarmab.se/ Det är ganska dyrt.
450:- för en jätte hink. Det är en kur som hästen skall äta varje dag och sedan skall man sluta. Funkar det inte efter hinken är slut så är det ingen mening att fortsätta enligt tillverkaren.
Jag har gett det till min Shettis som har s.k. ute diarré

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
943
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
594
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 228
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24