Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan, vet inte om tråden ligger riktigt rätt men annars får ni vara snälla och flytta den. Jag har sökt och sökt nu men inte...
2
Svar
34
· Visningar
6 187
Senast: Alegro
·
Hästvård VAD gör man med en människa som för sitt liv inte förstår HUR jag kan planera att låta en stackars unghäst gå UTAN täcke? Det börjar ju...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 705
Senast: SeagirlM
·
Hästvård God kväll! Tanken är nu att jag, efter att ha tagit bort min pålle, ska köpa ny häst. Har en på g som jag gillar otroligt mkt...
Svar
5
· Visningar
1 415
Senast: kryddan
·
Hästvård Har en liten fråga, då jag inte har nån aning om detta. Var o kikade på en häst idag, o såg då en sak, även ägaren berättade detta...
Svar
4
· Visningar
1 047
Foder & Strö Någon som vet vad hur mycket MJ/Smrp det finns i tex rapsolja? Om man nu vill räkna på sin foderstat vad är rimligt att utgå från att...
Svar
12
· Visningar
1 880
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Satt och längtade efter sommaren och kikade runt på lite produkter såsom flugspray, pälsglans, schampon och även fodertillskott. Någon...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Devils_Girl
·
L
Hästvård Min familj har haft vår häst i snart 4 månader och det har inte vart några problemas alls med han. Men helt plötsligt idag när min...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: Shaklima
·
Hästvård Sitter här och funderar... I dag åkte jag till hästen på eftermiddagen vi skulle dra lite däck. Tar in honom från hagen som vanlig...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Kicki_83
·
Ä
Hästvård Hejsan! Vet inte redigt om jag har lagt till denna tråd i rätt forum nu Eftersom jag är ny här:P Men det är så att min älskad fjording...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: ÄlskarSnobben
·
E
Hästvård Min häst har börjat bete sej lite konstigt när vi rider nu den sista månaden. Det känns som om han 'tappar' höger bakben, har inte sett...
Svar
12
· Visningar
1 217
Senast: eiwo
·
B
Hästvård Hejsan. Min häst har ungefär i mitten av skenbenet som hudlossning/mjällbilding och det kliar jätte mycket. har försökt att klippa bort...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: -becca-
·
S
Hästvård Det är som så att jag känner att en flytt är ett absolut måste just nu för mig och min häst. Jag har köpt honom av uppfödaren och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 450
Senast: SummerBreeeze
·
Foder & Strö Min häst har börjat tappa en del hull. Han är fortfarande normal i hullet men jag vill inte att han ska tappa mer, tvärtom så får han...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 277
Senast: MiniLi
·
A
Hästvård Min häst är inte vidare matglad, någon som har något tips på något fodertillskott som brukar vara uppskattat av andra hästar?
Svar
19
· Visningar
1 184
I
Hästvård Jag har alltid fått höra att det är bra för hästen att få några veckors vila ett par ggr om året. Tre veckors sammanhängade vila är den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 278
Senast: APOLONIA
·
Hästvård Min subba har lite klockknas... Hon brunstar! det är väl inte direkt normalt så här års? inte är det nån på jobbet som brunstar nu...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: Mitrolle
·
A
Hästvård Har ni klippt era hästar, isåfall hel klippt eller inte? Jag vet inte fall jag ska klippa min häst, hon har rätt så lång päls nu. Men...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: APOLONIA
·
Foder & Strö Har en häst i stallet med fångproblem. Och proteinbrist. Hur fodrar man en sådan häst? Finns det något lämligt att ge? Lusernhack...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har nyligen inskaffat en unghäst, problemet är att han äter all torr halm i boxen. Har nu ställt han på spån istället, för att inte...
2
Svar
33
· Visningar
3 048
Senast: Saigon
·
C
Hästvård Hej! Hörde igår av en kompis, att hennes moster, som har ett russ och en shettis, hade varit på en foderföreläsning anpassad just för...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 630
Senast: pannkakssmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar