Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig lyckats få vintervila pga väder och underlag som somliga här, vilket land bor ni i?
Smidigt att intala sig att hästen vilar för att den behöver vila, när det handlar om att det är mörkt, trist och kallt och j-ligt ute
1. Ska din häst vintervila?
2. Varför?
[/QUOTE]1. Ska din häst vintervila?
2. Varför?
Sen tycker jag det är många som pratar om att ställa av sina hästar på sommaren. Det låter rätt ogenomtänkt. På sommaren är det ljusare längre, man har mer tid och det är inte lika blött och söligt ute i skogen. Är det någon gång det passar bra att rida kusarna lite exta mycket är det väll när det är tort och varmt ute.
1. Ska din häst vintervila?
2. Varför?
Bästa tänkbara tid för att ställa av hästen tycker jag. Hästen har gott om bete. Det är ofta varm och jobbigt för hästarna att arbetas under stark värme. Mycket flugor och andra insekter är också till besvär. Bästa tid för intensivt arbete för mig är vår och höst. Då kör vi intensivt jag och hästen.
Landet Finland
Hm, smidigt inlägg. Jag ser inget fel med att låta hästen vila. Oavsett om det är solsken eller pissväder.
Vintervila sker ju nästan alltid automatiskt utan att man behöver planera för det. Vissa dagar/veckor är ju underlaget helt oridbart, eller vädret för den delen. en vila tycker jag man alls inte behöver planera då det förr eller senare kommer automatiskt.
Jag anser att grundprincipen bör vara att man vilar hästen när det gynnar den bäst. Inte när det gynnar en själv bäst.
Jag anser att grundprincipen bör vara att man vilar hästen när det gynnar den bäst. Inte när det gynnar en själv bäst.
Vintervila sker ju nästan alltid automatiskt utan att man behöver planera för det. Vissa dagar/veckor är ju underlaget helt oridbart, eller vädret för den delen. en vila tycker jag man alls inte behöver planera då det förr eller senare kommer automatiskt.