Back on Track

Sv: Back on Track

Använder benpaddarna med kardborre till min kamels framben.
Har dom på ca en månad sen paus en vecka ungefär.
Beroende på hur bra jag kommer ihåg haha.

Har paddar med kardborre på min häst så gott som varje natt för att förebygga gallor som hon lätt får av att inte kunna vara ute o röra sig speciellt mkt under dagarna. Funkar väldigt bra, gallorna har blivit väsentligt mindre.
Gör uppehåll från dem då och då några nätter sen kör jag på igen.

SVarar trots att frågan inte är till mej ;) Köpt mycket produkter till mina nära o kära med krämpor, bl a ett knäskydd, och som sagt fått superresultat, mångåriga bevär blir avsevärt lättare. De finns att köpa på de flesta ÅF om du söker på Back on track. Finns bla på bukes annonssidor. Just vart det finns affärer hos dej vet jag inte, känner till de runt Gbg.

Jag har schabraket och knäskydden fram till min gamla herre. Knäskydden gör att hans överben inte blir större :D Det tycker jag är super, för dom är riktigt stora, dock inget han lider av. Schabraket är också en riktigt bra sak. Förut fick jag rida med fårskinnspad och schabrak. Nu kan jag rida utan fårskinnet, även om jag byter mot vanligt schabrak i några dagar :banana: Jag själv har ett stort fel på mina knän, vilket skulle gjort att jag aldrig mer suttit på en häst, om det inte hade varit för BoT. Det är guldvärt att ha knäskydd på mig också.. Mitt knäproblem var att jag har för mpnga bråsk i knäna, så dom skulle egentligen ha opererat mig, men dels är det skönare att sova med BoT än att bli opererad, dels så är det heeelt överlägset med BoT! :idea:

Hihi, vart lite längre än jag tänkt mig, jaja.

Har köpt alla mina grejor på http://www.tahorseware.se/

Jag är helt såld på BoT :love: har alltid använt dom till hästarna vid behov. Min gamle häst har stallbandage(dem kardborren på helgerna för minska arbete för helgjouren..) samt har haft fleecen under perioder. Kanon! Nu ska han få ett rikitgt stalltäcke som jag kommer använda under hela kalla perioden.
Hade en vrickning på en annan häst som fick stå lindad m BoT o han blev friskförklarad efter 1 behadnling! Han var blockhalt vid 1a vet.bes.. Veterimnären var imponerad över att han var helt hundra på 1 behandling ;)
Jag bleb omkullsprungen av en häst nyligen o trampad illa över vristen precis vid fotknölen :crazy: o köpte mig Ankelskyddet, j*klar vilken skillnad!! Det fungerar :bow:

Vissa hästar kan reagera m Smärta av behandlingen så man bör vara försiktig o prova sig fram.. Man ska alltid börja korta stunder för att vänja dom om man inte använt dom tidigare ;)

Brukar ha deras Tshirt på mig 24/7 samt mina hästar som tränas hårt har alltid täcket på sig på natten samt lindorna på benen på natten har dom dock mindre på vintern på denen då man oftast inte tränar så höga farter utan mera styrka. Skall nog varna lite för att ha BoT på unga hästar då dom kan ha en liten blistrande effekt på benen.

Benpaddarna med kardborre har jag alltid på nattetid efter ett dressyr eller hoppass samt om hon inte kommer ut i hagen igen efter ridning. Har alltid haft gallor men de är nästintill obefintliga nu sedan jag började använda paddarna.
Då hon har tuppsteg använder jag även hasskyddet på det drabbade bakbenet och efter en natt är tuppandet helt borta på morgonen när hon släpps ut i hagen. Likaså använder jag det medan jag gör iordning henne inför ridning vilket resulterar i att tuppandet är mindre och försvinner snabbare. Införskaffade ryggplattan för 1½ år sedan iom att hon hade en rejäl låsning i korset med ryggont som följd, ET beräknade att det skulle ta 5-6 behandlingar innan det gett med sig helt. Efter tre var hon symptomfri, vet inte om det hade med ryggplattan lr behandlingen att göra men hon var klart mjukare och mer rörlig i ryggen efter att vi börjat använda den. Ersatte sedan ryggplattan med ett nättäcke och använder det nu nattetid tre veckor i sträck med en veckas uppehåll. Låter även henne ha det på innan träning och jag upplever att hon är mkt mjukare redan vid uppvärmningen då hon haft det på sig.

Det var mina erfarenheter.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 706
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka