Sv: Back on Track
Benpaddarna med kardborre har jag alltid på nattetid efter ett dressyr eller hoppass samt om hon inte kommer ut i hagen igen efter ridning. Har alltid haft gallor men de är nästintill obefintliga nu sedan jag började använda paddarna.
Då hon har tuppsteg använder jag även hasskyddet på det drabbade bakbenet och efter en natt är tuppandet helt borta på morgonen när hon släpps ut i hagen. Likaså använder jag det medan jag gör iordning henne inför ridning vilket resulterar i att tuppandet är mindre och försvinner snabbare. Införskaffade ryggplattan för 1½ år sedan iom att hon hade en rejäl låsning i korset med ryggont som följd, ET beräknade att det skulle ta 5-6 behandlingar innan det gett med sig helt. Efter tre var hon symptomfri, vet inte om det hade med ryggplattan lr behandlingen att göra men hon var klart mjukare och mer rörlig i ryggen efter att vi börjat använda den. Ersatte sedan ryggplattan med ett nättäcke och använder det nu nattetid tre veckor i sträck med en veckas uppehåll. Låter även henne ha det på innan träning och jag upplever att hon är mkt mjukare redan vid uppvärmningen då hon haft det på sig.
Det var mina erfarenheter.