Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har fått ordination om våtvarmt omslag då vet var ute idag och kollade på min väldigt halta gammelhäst. Jag har inte lagt det förut och...
Svar
6
· Visningar
2 436
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Någon som gör det? Alltså klipper hela huvidet inte bara ganachen? (bra stavning på den). Jag står lie i valet och kvalet. Vill veta hur...
Svar
13
· Visningar
1 632
Hästvård Ska klippa min ullboll mellan jul o nyår och är (säkert i onödan) orolig ang täckningen. Han ska helklippas, helst ben oxå beroende på...
2
Svar
37
· Visningar
2 646
F
Hästvård Undra lite då jag gjorde en vet.besiktning idag. Han sa att hästen har spatt i båda bakbenen och dessutom är halt i fram. Jätteöm i...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Tant Brun
·
Foder & Strö http://a01-b01.mypicturetown.com/P2PwebCmdController/pictureBank/myPhotos.html Är lite bilder på mitt fullblod som jag haft i 2 veckor...
2
Svar
31
· Visningar
2 338
Senast: Chili
·
H
Foder & Strö hur mkt ger de??
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst är förkyld. :cry: Det rinner lite snor ur näsborrarna och han hostar lite grann. Ingen feber. Han är inte riktigt i form...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: sweep
·
R
Foder & Strö Har ett fullblod med föl som jag ska dela på under nätterna. Den lille är 6månader. Ska jag dra ner på fodret redan nu för stoet så att...
Svar
15
· Visningar
1 755
Senast: Askersund
·
H
Hästvård Har två 1 åriga ponnyer på lösdrift och skulle vilja lägge täcke på ibland för att torka upp dom lite om det har regnat/snöat. Men nu är...
Svar
5
· Visningar
787
P
Foder & Strö Tänkte fråga om det är någon mer än jag som kör med havrefri musli till sin/sina hästar? Det ska tydligen vara bra för hästar som...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag behöver lite råd om vad jag kan ge när foderstaten innehåller för lite fosfor. Har fått annalysen på mitt hö och är väldigt nöjd med...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: svea
·
L
Hästvård Sitter varje dag och läser runt i alla trådar här på buke men skriver aldrig något själv, men nu känner jag att det är dax för mig att...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Laijza
·
G
Foder & Strö Jag har en häst som gärna står och slickar i sig jord (bara på speciella punkter i hagen) Har läst någonstans att det är tecken på...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: Dallassallad
·
Foder & Strö Skulle göra en analys på hösilage, men upptäckte att Analycen verkar ha övertagits av något som heter Eurofins. Förra gången jag...
Svar
13
· Visningar
5 850
Senast: Yukionna
·
M
Hästvård Vårt 9-åriga hoppsto halkade i våras och blev då halt. Efter massor av röntgen och bedövning då inget syntes och hältan kvarstod, fick...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: sandra_fredag
·
Hästvård Ok, här är den för dem som vill prata lerig hage. Jag hade min häst i sjukhage hela förra vintern pga av att hästen var konvalesent...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Quinn
·
Hästvård Jag tänkte köpa en julbock, stor som en fölunge och ställa in den i hästen box som sällskap. Jag tror han skulle uppskatta lite...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Gammeln
·
G
Foder & Strö Det här är mest en tråd för att jag ska skriva av mig. är helt tokig på stallägarna och en del av inhysingarna i stallet där min"fd"...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: strösslet
·
Hästvård Kan jag ge djävulsklo till mitt digivande sto? jag vet ju att man inte bör ge det till dräktiga ston pga att det kan sätta igång...
2
Svar
28
· Visningar
4 151
Senast: Camremmen
·
Foder & Strö Om ni ger era hästar olja, vilken och varför?
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka