Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård hur stor är riskerna att ett dräktigt sto kan kasta sitt föl om stoet blir stressad? hon är beräknad att föla i mars´09. Hon blir...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Mynta2
·
Hästvård Efter massor av besök hos diverse veterinärer för behandling av ett ycket långvarigt fång fick vi slutligen beskedet att vår ena häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 045
Senast: krambanan
·
Y
Foder & Strö Oj oj, har läst hur många intressanta trådar som helst här på buke, om vad som är bäst till en eksemhäst.. Blir helt snurrig ...
2
Svar
21
· Visningar
4 965
Senast: xandoor
·
Hästvård Min häst har en hård svullnad utanpå skapet. Svullnaden är rätt "lång" och går nästan ut på magen. Han har inte ont. Några teorier?
Svar
4
· Visningar
749
Senast: vigmir
·
P
  • Låst
Hästvård Någon med erfarenhet av blinda/delvis blinda hästar? Går det att hålla en sådan häst eller blir en häst som är blind automatiskt utdömd...
2
Svar
25
· Visningar
4 331
Senast: misen
·
Hästvård Vintertid har jag svårt att fylla vatten i hagen då vattnet måste dras i dunkar på pirra vilket är svårt bland plogvallar eller frusen...
2
Svar
38
· Visningar
3 568
Senast: Niela
·
Foder & Strö Vad är den stora skillnaden är mellan sojaprotein och potatisprotein. Alltså hur hästen "tar hand om"/"påverkas" av dessa olika protein...
2
Svar
24
· Visningar
9 896
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har en ettåring som nu är väldigt trött. Han är även stel i bak och markerar lite på höger bak. Ingen temp, svullnader eller varma...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård om man ska köpa hö , kan höt ligga i en ladgåurd utan att det möglar , el när börjar det mögla ? vists inte vart jag skulle lägga...
Svar
1
· Visningar
613
E
Hästvård I onsadgs skoddes ponnyn och har sedan dess stått/vilat då jag haft mycket att göra. Idag skrittade jag ut på kära ponnyn barbacka...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Em_E_liE
·
D
Hästvård Kan hästar få astma??
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Vileri
·
Foder & Strö överleva på 7,5 kg hösilage (71% TS) och 0,5 kg lucernpellets? Jag går redan lite över energibehovet om jag gör så här, men lägre kan...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 955
Foder & Strö Hej! Nån som orkar kika på sin påse hippo alfa vilka råvaror det innehåller i procent? Är speciellt intresserad av innehållet av havre...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: _86a_
·
T
Foder & Strö Hej! Hörde häromdan om en som inte kunde ge sin häst för mycket protein p g a att benen svullnade. Har försökt att dammsuga buke...
2
Svar
20
· Visningar
16 878
Senast: Mynta2
·
Hästvård ja som rubriken låter. hästen fick en tag i benet, intr stor, fick dock dra ut den, kanske satt 4-5 mm i benet, alltså inte särskilt...
Svar
1
· Visningar
1 736
Senast: lundsbo
·
Hästvård Det händer ju ibland att veterinären ordinerar att kraftfodret skall tas bort tillfälligt ur hästens foderstat. Men hur tolkar ni det...
Svar
13
· Visningar
1 533
Senast: juni_cool
·
Hästvård Kan mitt sto ha öroninflamation? Blir lite osäker eftersom jag har bläddrat igenom alla böcker jag har och det står inte ens nåt i de...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: TinyWiny
·
O
Hästvård OK, har flyttat till NZ och hovslagarna här (har bara stött på fyra så jag grundar mitt generella omdöme på dessa) är väl så där. De...
2
Svar
29
· Visningar
4 988
Senast: Oceanien
·
Hästvård Ja, nu är hästen lös i magen igen. Hon verkar inte tåla vinter... Har hösilage i år igen, och har fodrat med det i några veckor nu utan...
Svar
16
· Visningar
2 514
Senast: Draksus
·
M
Hästvård Någon som har hört talas om pastellaopphahnina? Eller ännu bättre, kanske har haft att göra med en häst som har det? Eller kanske har en...
Svar
9
· Visningar
1 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka