Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har i dagarna fått analysen för vårt eget hösilage,det verkar mycket bra ,några mineraler förutom selen behöver jag ju inte komplettera...
2
Svar
29
· Visningar
4 776
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Om en häst står på boxvila, jag har dåliga värden på höet, om jag ger 150g soja/dag så blir kvoten smrp/MJ = 4,79. ( med hö, lucern soja...
Svar
3
· Visningar
824
F
Hästvård vet inte om det blev rätt tråd..men aja, annars får gärna någon snäll moderator flytta den!:) Okej buke, nu behöver jag hjälp! Det är...
Svar
14
· Visningar
1 453
Senast: Saigon
·
A
Hästvård Jag har skrivit många gånger om min kompis varmblod som är sjuk. I somras köpte in kompis henne och då var hon 1 grad halt på...
Svar
18
· Visningar
1 673
Senast: Evale
·
O
Hästvård Min häst går i gräshage sedan påsk. Där finns endel att plocka i sig och min häst är rätt så glupsk. Nu har han svullnat upp i sidorna...
Svar
15
· Visningar
10 001
Senast: wild-pepper
·
Hästvård Hur funkar det med förändringar i brosket, om det är en liten förändring? Kan det bli bra med behandling? Måste hästen opereras? Hästen...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: aglaonema
·
Hästvård Har en bekant som har en häst som för tillfället inte mår helt bra...hon är inte sugen på att äta eller dricka och har så varit nu i två...
Svar
6
· Visningar
1 906
Senast: kryddan
·
J
Hästvård Min pålla går på penicillin sen igår och ska göra det fram till söndag. Till saken hör att hon fick även kolik som följd av en...
Svar
16
· Visningar
1 839
Senast: JennyTuff
·
B
Hästvård Idag när en av tejerna skulle luncha hästarna fann hon blodspår i min hage. Åkte naturligtvis till stallet direkt. Det var min pålle...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: frittan
·
H
Hästvård Ngn mer som har råkat ut för dessa otäcka småkryp? Finns det ngt bra medel man kan använda mot det, och isf vad? (:
2
Svar
30
· Visningar
4 864
Senast: MHelena
·
J
Hästvård Jag kom hem från stallet för en timma sen. Min nya pålle har haft/har gaskolik enligt vad vetrinären trodde. Jag har pratat med...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: SeagirlM
·
S
Hästvård Jag skulle vilja se bilder på hur era hästars manar och svansar ser ut. Är de flätade/knoppade? Beskriv gärna hur ni har gjort...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 308
Senast: MaRomer
·
Hästvård För att göra historien ganska kort så är jag ägare till en 6årig d-ponnyvallack och vi har varit grymt otursförföljda genom åren. Han...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: mackan
·
F
Foder & Strö Har flyttat till nytt stall där bla hösilage ingår, bad igår om att få analysrapporten på detta för att kunna räkna ut foderstaten. Det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: fantastic
·
K
Foder & Strö Jag tycker det är så svårt, min häst får ett galet bra hösilage nu och det behövs inte mycket alls för att det ska räcka, min häst blir...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur mycket foder behöver ett kraftigt överviktigt russ för att nå normalvikt. Ingen träning bedrivs. Finns att tillgå är: Havrehalm...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: Natasja
·
M
Foder & Strö Hej Jag har ett ensilage som har jätte höga värden... Finns det någon som är insatt och har någon idé hur jag skulle kunna göra...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: knasigare
·
Hästvård Kan vetekli och eller soja ge symptom som uppdragen buk, lösare bajs och irriterad häst? Började ge vetekli och soja för ett tag...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: sassiball
·
Hästvård Vår gamling har gått och blivit halt. Hon var inte alls villig att gå ur stallet och när hon skulle kliva ner för tröskeln (ett par dm...
Svar
13
· Visningar
1 131
V
Hästvård Jag blir snart helt förtvivlad. Vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har ett islandssto på 6 år. Hon haltar i högervarv på volten...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: ackie27
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.