Fina manar och svansar?

Sv: Fina manar och svansar?

raderat av avsänadaren

Senast ändrad av en moderator:

Wow, det var häftigt! Har du nån bild på när han har inbakad? Kanske nåt tips på hur man får en inbakad att bli bra? Jag har provat några gånger men de blir lösa och sneda :P

Tyvärr inte.. Men kan fixa ett kort nån dag ;P
Jag är så dålig på att förklara men för att göra en inbakad fläta. börjar du uppifrån ocn ner till manken. Börja göra en vanlig fläta. Och ta sedan två delar man och fläta en fläta tillsammans med den flätan du redan gjort HAHA ja tror det är bättre att någon annan får förbarma sig förklara.. :D :D

Ja, alltså jag vet hur man gör men jag får inte det att bli bra :P

fint och fint...men det är en fläta i manen i alla fall;) en av de få ggr jag inte låtit flätan bli längre och längre ju längre jag kommit:p
23617816.jpg

så här blir det lätt annars...
21416363.jpg

Wow, det var ju jättefint! Min har nog lite för tjock man för en så fin fläta :P

men jag har sett jättefina flätor på tex Frieser hästar här på buke och dom har ju inte lika tunna manar som min Arab har:p

men jag skulle vilja ha en fläta som verkligen följer mankammen,typ ligger på mankammen:d men det lyckas jag inte med...

Den här pojkens man o svans gör sig bäst i det fria:love:
dressyr.jpg

Annars knoppar vi vårt ena sto så här.
kmframridning-08.jpg

Jag har testat,tyvärr är jag inte så fingerfärdig + vänsterhänt (kan man skylla på det:angel:) jag kommer av mig och trasslar ihop allt:o

Min blir på rätt ställe om jag gör det, men även här blir det bakvänt på nåt vis(fast högerhänt:p) så det blir inte snyggt.. Kanske går med träning..:D

Jag är skötare och tävlingskötare åt en c-ponny, som jag knoppar varje tävling (Y) :)

här finns ett av dom sämre resultaten..
pic_show_id23663202.html

Hej

Om ni är ute efter att göra fina knoppar i manen så har jag fått lära mig och brukade göra på följande sätt.
Undvik att tvätta manen, se till att rycka den ordentligt den ska vara ca en handflata på tvären lång. Och tunna utden, gör detta med en "ryckkniv". Börja från huvudet, ha gärna en hår klämma och dela upp manen så att du kan fläta jämna flätor. Fläta hårt, fäst med gummiband och rulla / vik sedan ihop och fäst med gummiband igen. För Hållbart spraya med lite hårspray som går lätt att tvätta ur. :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar