Tycker dessa var superfina!
Jag gillar också de genomskinliga bäst!
Härligt att du är nöjd, jag tycker de passar dig. OT Jag älskar färgerna i håret :love:

Jag hatar också tunga glasögon, har problem med slemhinnorna i näsan och minsta tyngd på näsan gör att den blir mer irriterad. Jag vill därför tipsa om glasögon i titan om du vill prova någon annan modell någon gång. Det är de enda jag tolererar. De jag har har dessutom ingen kant nertill, något som jag uppskattar.

Jag är också sned, så mina glasögon sitter snett med. Jaja, sånt är livet.
Jag upptäckte igår kväll att de inte funkar så bra i mörkret för jag tog de billigaste glasen så de reflekterar allt, men förutom det så gillar jag dem fortfarande. Jag har ett par äldre som är gjorda för bilkörning i mörker så jag får använda dem när det är mörkt istället. Nackdelen är att de är lite för tunga trots att glasen är mindre, men jag är ju sällan ute mer än för hundpromenader så det blir inte så mycket jag behöver använda dem.
Tack för tipset! Jag har bara tänkt titan = metall = tungt så jag har inte ens tittat på titanbågarna 🙈

Tack 💖 Fast jag behöver verkligen färga det snart för det ska vara rosa, lila och blått och inte rosa, orange, lila, blått och grönt 😅
 
Jag gillar också de genomskinliga bäst!

Jag upptäckte igår kväll att de inte funkar så bra i mörkret för jag tog de billigaste glasen så de reflekterar allt, men förutom det så gillar jag dem fortfarande. Jag har ett par äldre som är gjorda för bilkörning i mörker så jag får använda dem när det är mörkt istället. Nackdelen är att de är lite för tunga trots att glasen är mindre, men jag är ju sällan ute mer än för hundpromenader så det blir inte så mycket jag behöver använda dem.
Tack för tipset! Jag har bara tänkt titan = metall = tungt så jag har inte ens tittat på titanbågarna 🙈

Tack 💖 Fast jag behöver verkligen färga det snart för det ska vara rosa, lila och blått och inte rosa, orange, lila, blått och grönt 😅
Titan är en av de lättaste metallerna. Mina glasögon väger 14 gram när de är kompletta med glas o allt (var ju tvungen att kontrollera här). Och det går nog att skala ner något gram till med tanke på att jag har fejkdiamanter på båda sidor.

Man lär så länge man lever ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
579
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag använder läsglasögon på nära håll, inga glasögon annars. Det blev nyligen dags för nya terminalglasögon på jobbet, de gamla...
Svar
8
· Visningar
6 023
Kropp & Själ Alltså, jag har varit närsynt och haft glasögon sen mellanstadiet och fick nu senast progressiva glasögon. Första paret jag fick...
2
Svar
21
· Visningar
6 823
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Som barn hade jag aldrig några stora problem med synen – den var väl inte perfekt men den var samtidigt inte...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp