Fina manar och svansar?

Sv: Fina manar och svansar?

ingen man är för tjock för att fläta! det kräver bara lite tålamod och starka fingrar. krampvarning dock...

här är flätan (dålig bild och lite purken häst)
24010511.jpg

här är manen!
photo.php

Hästen knoppad för första gången:

22309532.jpg

22340147.jpg

Svansen brukar flätas efter bad innan tävling av medryttaren som är jätteduktig på inbakat. Hon brukar få fläta mitt hår också på tävling :D
Knopparna är det Corax här på buke som gjort :bow:

manen ;) den är uppätenav min lilla fölunge :D

manen ;) den är uppätenav min lilla fölunge :D

Köp lite no-bite kräm och kamma i ditt stos man så kanske fölet slutar med den olatan.
Jag har fått köpa sån kräm till min P.R.E för 2åringen han går med nu gillar att bita tag i hans man vilket resulterar i att den blivit både tunnare och väldigt hackig, vissa partier är nästan helt borta :mad:
Förut gick han i en stor sommarflock där en 7årig valack också hade som nöje att tunna ut hans man :mad:

Ska på dressyrtävling 6 december och då ska jag knoppa min lilla tävlingshäst (måste åka till stallet och träna lite innan) :) har nu några frågor :P
1. Hon är fux ungefär som hästen ovanför, vilken färg ska jag använda på snoddar, vit, brun, silver, guld eller svart?
2. Hon har ganska tjock man och när jag bara gör hängande flätar blir dom ganska tjocka, ska jag göra många täta små eller ska jag kämpa med att tunna ut manan?
3. Om jag ska tunna ut manen hur ska jag göra då, gärna på ett snabbt, effektivt sätt?

:P

kl

Brukar knoppa damens man

loffs070428020.jpg

Svansen gör jag inte mycket med, pälsglans och flätad under de geggiga månaderna. Älskar hennes svans eftersom att den är tjock och fin.

loffsotvlingssr070819042.jpg

Guuuud va avis jag blir på den här pannluggen!!:d:d
Mitt sto har en virvel precis där pannluggen slutar växa vilket gör att den växer uppåt!!:cry: och den lilla tuss som står upp är inte mkt för världen:crazy:

kl

Inbakad fläta
24895858.jpg

Inbakad svans
24895865.jpg

Fyra flätor i manen och en inbakad i pannluggen
(såhär ser hon ut till vardags)
23837778.jpg

Tävlingsflätad
24895964.jpg

INGEN fläta ALLS! :rofl:
22937325.jpg

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar