Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag ska ta in min VÄLDIGT halta häst till kliniken imorgon och jag är verkligen supernervös. Först ska hon lastas vilket brukar...
Svar
14
· Visningar
1 383
Senast: Abova
·
D
Hästvård Hejsan! För lite mer än en vecka sedan tog jag in min häst från hagen för att rida. Märkte ingen hälta i skritten när jag gick bredvid...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: chira
·
J
Hästvård Hej. Har kollat runt lite och hittar inte det jag vill ha svar på. Min nya pålle (haft henne tre veckor) har fått sån otäck...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: gejsa
·
Hästvård Ni som vet vad det är, kan det uppstå på hästar? Är så att mitt sto för 2 somrar sen efter min semester blev intaget från betet med...
Svar
11
· Visningar
4 177
Senast: LaMaya
·
Hästvård Senast när vår hästtandläkare var på besök rekommenderade han att vi skulle rengöra hästarnas tandkött (över/under 'framtänderna') med...
2
Svar
20
· Visningar
2 397
Senast: Maira
·
Hästvård Min häst är en vbl val och jag köpte honom i april. Han andas ganska kraftigt när man kommer igång och då speciellt i uppförsbackar...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Ubbe R
·
G
Hästvård min ettåring fick en hovböld i sommras, den blev uppskuren på strömsholm och det läkte fint. men för två veckor sen blev hon halt igen...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: gazira
·
K
Hästvård Mitt lilla föl har en liten svullnad mitt på bakbenet. På framsidan av "smalbenet". Hon är inte halt. Kan det vara en vrickning? Hagarna...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag har en olycksdrabbad 1-åring. Någon här kanske redan läst om vad hon gått igenom- en senskada i februari i år, allvarlig kolik...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: MiaMaria
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av återkommande diareé på sin häst. Blir snart tokig. Just nu får kusen bara hösilage (14 kg) med bra värden...
2
Svar
31
· Visningar
2 610
Senast: MiaMaria
·
S
Hästvård Just det, är det någon som provat detta och i så fall varför? Vad har du tyckt om effekten/ resultatet? Min ET/ kiropraktor va ute...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Smilla96
·
Hästvård Har fått hem flera (4 för att vara exakt) magra hästar genom åren. De brukar komma igen rätt snabbt tycker jag när de kommer ut på...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: kisse
·
Foder & Strö Är det bara jag som tycker att de verkar vara en halmbrist? nu bor jag jufförsig i mellan Sverige men ändå, har pratat med två bönder...
2
Svar
20
· Visningar
1 664
Hästvård Nu vänder jag mig hit och hoppas på att någon kanske vet. Flera veterinärer är konsulterade men ingen har en lösning. Vi kontaktar nu...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 571
Senast: BREA
·
Hästvård Överallt läser man om hästar med diagnosen COPD som med en skvätt vitvinsvinäger eller en handfull alger blir symptomfria. Hur i hela...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 769
Senast: corre77
·
Hästvård Man brukar ofta höra talas om hästägare som egentligen inte borde ha häst, de har kanske inte råd eller tid. Hästarna tas inte omhand...
Svar
19
· Visningar
2 257
Hästvård Hur många timmar tycker du att man max kan låta hästarna gå i hagen utan att få mat? Vintertid alltså, när det inte finns mat i hagen...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
19 755
Senast: Totti
·
Hästvård Skulle ni använda en flaska linimentschampoo som gick ut 20080617 till er häst?
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Olympus
·
M
Hästvård Min vanliga hovslagare har tyvärr skadat sig och kunde därför inte sko pållan denna gången. En annan hovslagare i stallet var hygglig...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: TeamVM
·
Hästvård Tog nyss in hästarna. Min vallack har som rutin att kissa och bajsa när han kommer in. Så han ställer sig i kiss-ställning och det...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka