*Akut* VAD är fel på vår häst?

Sv: *Akut* VAD är fel på vår häst?

nej ett överskott av tyroxin ger en hel del obehagliga biverkningar. det blir ju som om man hade hypertyreos istället. viktminskning är ju en av dessa såklart, men även skakningar, nervositet, illamående etc. låter inte så roligt. :crazy:

Hon är alltså insulinresistent?

Det är mer vanligt än vad man tror. Jag var själv tvungen att ta bort min älskade tävlingshäst p.g.a. detta, han tålde till slut ingenting och smärtlindringen blev inte tillräcklig.

Jag hoppas för din skull att ni får en bättre prognos.

10 gr foderjäst per dag är ett billigt och bra sätt att hjälpa magen. För oss rekommenderade de också betfor där man hällt av vattnet.

Det man också måste tänka på är att sockret slår ut B-vitaminer! Det jag hört är att den sockermängd som finns kvar i betforen i alla fall är till nackdel för hästens tarm. :(

Det man också måste tänka på är att sockret slår ut B-vitaminer! Det jag hört är att den sockermängd som finns kvar i betforen i alla fall är till nackdel för hästens tarm. :(

Socker tas upp snabbt i hästen så jag vet inte riktigt hur det skulle kunna vara till nackdel för hästens tarm. Betfor innehåller fibrer som gynnar de snälla bakterierna i grovtarmen. Det är viktigt att de mår bra så att de kan "ta över mot de som inte är lika snälla".

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 624
Senast: Bregen
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 888
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 531
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka