Sv: Hur i hela världen kan huskurerna mot COPD funka?
Intressant och bra att veta.
Jag kan tänka mig att det är så. Jag har dessutom bara ett ganska suddigt minne av vad veterinären sa när han var ute den gången. Det är flera år sedan och jag minns mest att jag tyckte det var så obehagligt när hästen andades. Jag kan alla gånger ha missuppfattat diagnosen. Men hästen blev mkt bättre mha medicinen och sedan dess har jag ändrat på mkt i hans miljö.
Tack för svaret.
Torv ser dammigt ut, men enl studier ska dammpartiklarna vara av en sådan storlek att de lätt tas upp av
flimmerhåren och tranporteras ut.
Intressant och bra att veta.
Däremot används diagnosen slarvigt vid flera tillstånd inkluderande hosta, slem i luftvägarna och arbetsintolerans. Alla som har fått diagnosen "kvickdrag", kronisk bronkit eller COPD efter en klinisk undersökning där vet lyssnat på lungorna ska alltså inte kasta in handduken!
Jag kan tänka mig att det är så. Jag har dessutom bara ett ganska suddigt minne av vad veterinären sa när han var ute den gången. Det är flera år sedan och jag minns mest att jag tyckte det var så obehagligt när hästen andades. Jag kan alla gånger ha missuppfattat diagnosen. Men hästen blev mkt bättre mha medicinen och sedan dess har jag ändrat på mkt i hans miljö.
Tack för svaret.