Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag kom till min unghäst idag å ska ta in honom i från hagen så upptäcker jag att han är svulle på ena bakbenet!! tar in honom och...
Svar
2
· Visningar
734
J
Foder & Strö Om man förvarar ensilage/"hösilage" på vintern, måste man då ha skydd för kylan? Man kan väll inte ge fryst ensilage till hästarna...
2
Svar
29
· Visningar
4 365
Senast: Elektron
·
Hästvård Dom (vi) som har använt oss av equiterapeut (vi kallar ET i den här tråden tycker jag) till våra hästar upplever oftast stor skillnad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 191
Senast: Totola
·
Foder & Strö Som rubriken säger; har ni löst hö? Hur hanterar ni det? Vi kör in löst hö med hjälp av självlastarvagn och "hökanon", eftertorkar...
Svar
6
· Visningar
5 505
Senast: Nillizan
·
L
  • Låst
Hästvård Kan det innebära tandproblem om det börjar lysa rött i hästens nos direkt man stoppar ett bett i munnen eller vad betyder det?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 443
Senast: lady2
·
I
Hästvård Hej!:) När ni använt zinkabandage, har ni lyckats undvika att det bränner håret under? Har svarta fina ben och vill inte få vita...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Bialitt
·
Hästvård Jag har haft häst under hela min uppväxt (är 23 i år) och de har alltid funnits hästar på gården. Har haft ett kolikanfall under denna...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: FT_ryttare
·
I
Hästvård :laug Hej! Jag har ett sto som ofta har mkt gaser i magen och ligger i gaskolik 1-2 ggr om året. Jag funderar på att börja ge...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: iowa
·
Foder & Strö Om hästen åt krafft groov innan jag köpte henne och då hon gick hårdare, kan jag byta till grunden? Dum fråga kanske, men jag är kass på...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Egonson
·
S
Foder & Strö Jag börjar fundera på att börja med Mustang müsli till mina hästar. Då original, active eller original fiber. Vad har ni för...
2
Svar
39
· Visningar
7 413
Hästvård Hej. Jag var 10 år när jag fick min första häst. Karim heter han, en perfekt första häst... världens snällaste men pigg och med mycke...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Jenny85
·
M
Hästvård Min varmblodsvalack har en svullen lymfkörtel, stor som en pingisboll ungefär. Han har ingen feber och verkar inte påverkad förövrigt...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: Gimmis
·
  • Låst
Hästvård Vi har skickat in träckprov och fått svaret att hästen inte har ngn mask. Måste vi avmaska ändå om hagkompisen har mask?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar bakjäst. Brukar blanda i det precis innan hästarna får kligröten. Men här om dagen så råkade maten bli ståande nån...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: inza
·
Foder & Strö Jag undrar om dom äter normalt mkt? Det är en mamma+ föl och mitt föl i en lösdrift, dom äter upp en rundbal hösilage på 8 dagar, plus...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Sar
·
B
Hästvård Är det någon hovslagarkunnig som kan hjälpa mig att förklara vad "patentskon" är, hur den ser ut, och vad den är bra för. Gärna en bild...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: vdb
·
Foder & Strö Hur mkt selen finns det i betfor? Kollade på säcken men selen stod inte med.. innehåller det då så lite att det inte är värt att räkna...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bialitt
·
W
Foder & Strö Då jag inte är alls insatt i detta med analys skulle jag vilja ha lite komentarer om detta är ett värdelöst höenselage eller vad jag bör...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: Karinkallberg
·
P
Hästvård Någon som vet vad degenaration betyder/innebär? Min häst fick diagnosen för en vecka sedan: Häst med: Kotledsinflammtion båda...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Precious
·
Hästvård Vet inte var jag skulle lägga denna tråden, så om det blev helt galet så får ni flytta den! Jag har en häst på foder nu sedan 1,5 år...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka