Sv: Equiterapeuts vara eller icke vara?!
Det ska jag komma ihåg att höra om, känns ju vettigt!
---
Dock en sak som jag upptäckte i förrgår.. Och faktiskt nu när jag tänkte genom det är det lite konstigt? Eller?
3-4 dagar efter att ET var ute första gången åkte jag till (stort) ridhus med hästen för att han skulle få galoppera på bra underlag och där det är tillräckligt stort för att galoppera på lite.
Vänstergaloppen låg vi och rullade i minns jag för det var så nice att låsningen var borta. Det var främst i vänster han inte ville galoppera i innan behandling.
Högern var dock inte lika kul. Han var tung och tappade innerbogen. Han orkade visserligen galoppera långsidorna utan krav på sig men ej på volt. Där fick jag hålla i honom massor för att han inte skulle falla inåt och han galopperade 1,5 volt innan han korsade eller bröt av till slängtrav.
Detta har dock blivit bättre (har iofs inte galopperat så mycket men ändå lite och då har det gått bra i båda varven). Fram tills i förrgår.
Då galopperade jag på ridbanan hemma bara för att värma upp, utan krav på form eller så.
Låg vi och rulla på i höger varv, jättetrevlig galopp. Men i vänster?? Han korsade direkt efter en halv volt i galopp och även på långsidorna. Han korsgalopperade med bak direkt.
Detta känns lite konstigt att det är olika sidor olika gånger??