Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tänder

men jisses!!!

omj du verkligen behöver råd via internet för att sluta rida en gammal häst som har ont, kanske det är dags att börja se över dina hästkunskaper helt och hållet???

Det är inget fel på mina hästkunskaper och hästen har inte så ont som du tror.

Kl.

Om det TS säger är sant. Så känner jag stort medlidande till hästen. För det låter som om den verkligen lever med obehag och smärta. Att man dessutom utsätter den för ridning, trotts signaler som att vidga näsborrar så fort den får bett i munnen. hugger. m.m

Finns det inte nått ansvar/lag som säger att man som hästägare har SKYLDIGHET till att TA HAND om sin häst. och göra det bästa för den.
Det blir ju djurplågeri av det jag hör här. eller?

Att rida för att man inte har någon annan häst att rida på, och vet med sig att hästen har ont. (även om du rider på rakt spår, så är det ganska säkert att din häst känner stort obehag, vilket förklarar dennes vardagliga humör, tillexempel när du täckar den. Men kan också bero på att hästen har så ont i ryggen att till och med täcket blir en plåga. Täcket kanske sitter illa, trycker på manken?

jag har ingen aning. Men ta dit Vet. informera om ALLT. och hör vad h*n rekomenderar om du INTE har möjlighet eller VILL operera och följ det rådet...

Och Vet. sa ju att denne inte kan göra mer, utan behöver ligga på operationsbordet för att bli bra, ungefär.

Det är ju solklart, att om du inte operar hästen, bör den avlivas för hästen bästa?!

Men viktigaste av allt just nu. Sluta rid.

Senast ändrad av en moderator:

Nu måste hästen avlivas igen.:confused: Försök fatta även om det är svårt att en operation av en häst handlar om ekonomisk möjlighet, pengar och inte om vilja. Och hästen har ALLTID tyckt illa om att bli täckad eftersom den är känslig i pälsen. Veterinären har redan varit här och varför är det solklart att avliva en häst som mår bra av att gå i hagen. Och jag SKA INTE RIDA DEN.:bump:

Och jag SKA INTE RIDA DEN.:bump:

vad bra.

dessutom sk*ter jag rent ut sagt i orsaken är bara brydd över hästen.
Det lät inte som du var helt förstådd med att inte rida den i dina tidigare inlägg, när du t.ex inte kunde tänka dig att gå med den i "koppel".

(övriga kommentar: citerar mig själv (som du kanske missa?), "INTE har möjlighet eller VILL operera")

Senast ändrad av en moderator:

Hästen haltar inte och mår för övrigt bra, är bara snubblig under ridning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 788
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar