Sv: tänder
Kl.
Om det TS säger är sant. Så känner jag stort medlidande till hästen. För det låter som om den verkligen lever med obehag och smärta. Att man dessutom utsätter den för ridning, trotts signaler som att vidga näsborrar så fort den får bett i munnen. hugger. m.m
Finns det inte nått ansvar/lag som säger att man som hästägare har SKYLDIGHET till att TA HAND om sin häst. och göra det bästa för den.
Det blir ju djurplågeri av det jag hör här. eller?
Att rida för att man inte har någon annan häst att rida på, och vet med sig att hästen har ont. (även om du rider på rakt spår, så är det ganska säkert att din häst känner stort obehag, vilket förklarar dennes vardagliga humör, tillexempel när du täckar den. Men kan också bero på att hästen har så ont i ryggen att till och med täcket blir en plåga. Täcket kanske sitter illa, trycker på manken?
jag har ingen aning. Men ta dit Vet. informera om ALLT. och hör vad h*n rekomenderar om du INTE har möjlighet eller VILL operera och följ det rådet...
Och Vet. sa ju att denne inte kan göra mer, utan behöver ligga på operationsbordet för att bli bra, ungefär.
Det är ju solklart, att om du inte operar hästen, bör den avlivas för hästen bästa?!
Men viktigaste av allt just nu. Sluta rid.