Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Jag köpte för någon månad sen en varmblodig travare som jag nu på senaste lagt märkte till har väldigt röda ögon. Då min hovslagare...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Evale
·
Hästvård Vårt fullblod har hitills varje vinter haft hela sulor fram för han blir så öm när det blir fryser o blir hårt. Har en ny hovslagre som...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Vi var på strömsholm igår o gjorde en hältutreding men dom kom aldrig fram till va de va så han vart sprutat med kortison och tuppkam i...
2
Svar
22
· Visningar
1 810
Senast: TessieW
·
J
  • Låst
Hästvård Jag har visserligen läst några trådar men åndå ville jag ha lite åsikter. Min häst har gått barfota när han var föl upp till sex år och...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har alltid helklippt min häst och inte sparat något där sadeln ska ligga. Dels har jag varit av den uppfattningen att lite hår...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·
Hästvård En av mina hästar kissar mörkt, mörkt orange!!! Detta visade sig nu när första snön har kommit. Jag köpte honom i sommras och tyckte...
Svar
5
· Visningar
4 404
Senast: HEXE
·
Hästvård En väns häst har nu på typ 2 veckor fått jättemycket flagningar (vad ska man kalla det?) i öronen, det är som vita små flarn som...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Peppan
·
D
Hästvård Som rubriken lyder. någon som varit med om detta? vilka raser har varit drabbade och i vilken omfattning? vad har gjorts? vilka ben...
Svar
14
· Visningar
6 899
Senast: madeleine0290
·
Hästvård Att tugga grovfoder producerar värme i hästkroppen vet jag. Men är det nån som vet efter hur lång tid hästen kan utnyttja värmen från...
Svar
13
· Visningar
905
Senast: Ellyne
·
G
Hästvård Har ett sto med föl som går på lösdrift. (Fölisen är snart 7 månader.) Som vädret är nu är det regn, blötsnö och dis mest hela tiden och...
2
Svar
33
· Visningar
2 215
Senast: Immer
·
B
Hästvård Vet inte vad jag skall göra!! Behöver eran hjälp!! Har en welsh cob med en alldeles otrolig svans!! den är enormt tjock och vacker MEN...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vad bör man ha i stallet om olyckan är framme? Vad har ni? tex; Jodopax Koksalt Bandage etc etc Vad kan ni rekommendera för...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: JessicaM
·
Hästvård Brukar man söva hästar på hårt underlag ? Menar, dom faller ju ganska så tungt. Ser på barnkanalen. Där sövs en häst på inget strö alls...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: lundsbo
·
J
Hästvård Jag har äkt min första häst i nu i 7månader. Och det har nästan bara varit skador. Jag har nog samarlagt ridit henne i 3månader...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: jsvanstrom
·
M
Hästvård Hästen har börjat få bärrandsröta och min hovslagare rekommenderade att jag skulle ha på tjära, men när är det bäst att ta på den? Vid...
2
Svar
28
· Visningar
1 954
Senast: Bialitt
·
M
Hästvård Min nya ponny som jag haft i en vecka nu har idag börjat hosta. Den är inte konstant utan det kan ta ett jag mellan gångerna. Det låter...
Svar
3
· Visningar
1 286
Senast: mi_grandin
·
H
Hästvård Vet inte om den ligger rätt men då kan väl en snäll moderator flytta... Har idag fått min älskade trotjänare utdömd av vet. Som jag...
Svar
16
· Visningar
1 322
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård hejsan. Det blir ju mer o mer populärt med den sk barfotaverkningen, vildhästmodellen. Har ni varit i kontakt med detta innan? Jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 225
J
Foder & Strö Vad menas med Torrsubstans? Min häst får Hö nu men ska byta till hösilage med 65% ts. Vad betyder det? Mvh Jennifer
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ja som sagt, erfarenheter av Gonex skulle jag vilja höra. Hästen har vrickat sig och när man rtg såg man små pålagringar (som var...
Svar
3
· Visningar
3 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka